Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ

Μεθοδολογική προσέγγιση

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η ιστορία αποβλέπει πρώτιστα στην προσέγγιση και κατανόηση όλων των όψεων της ανθρώπινης δραστηριότητας κατά το παρελθόν. Με βασικές συντεταγμένες τον τόπο και το χρόνο, η ιστορία, αφού μελετήσει προσεκτικά τις πηγές, περιγράφει και εξηγεί τα στοιχεία εκείνα που παρουσιάζουν μεγαλύτερη αντοχή μέσα στο χρόνο και τα στοιχεία που μεταβάλλονται, προσδιορίζοντας τα ενδογενή ή εξωγενή αίτια των μεταβολών. Η τοπική ιστορία, από την άποψη των ερευνητικών και μεθοδολογικών προσεγγίσεων, δε διαφέρει από οποιαδήποτε άλλη ιστοριογραφική δραστηριότητα" με τον όρο αυτό δηλώνεται απλώς ότι η έρευνα και η μελέτη πραγματοποιούνται σε τοπική κλίμακα" όλα αυτά βέβαια με την παρατήρηση ότι η μελέτη του τοπικού δεν είναι δυνατόν να κατανοηθεί, να περιγραφεί και να εξηγηθεί, χωρίς τη γνώση της ιστορίας του ευρύτερου χώρου.

Παραδοσιακή γυναικεία φορεσιά από τη Σύμη

Η ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΩΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ:

- Κριτήρια για μια υψηλής ποιότητας γνωστική προσέγγιση του παρελθόντος. - Συστηματική ενίσχυση της τοπικής συλλογικής μνήμης και αισθητικής. - Κατανόηση των σύγχρονων εξελίξεων στον τοπικό κοινωνικό χώρο. - Γνώση των διαχρονικών προβλημάτων και των ειδικών χαρακτηριστικών της τοπικής κοινωνίας. - Προαγωγή της συλλογικής αυτογνωσίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας. - Ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής. - Αναγνώριση της πολυμορφίας και των τοπικών ιδιαιτεροτήτων ως πολύτιμων παραγόντων του πολιτισμικού πλούτου της χώρας.