Εφημερίδα "Τα Νέα"
ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1: ΠΡΩΤΟ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΜΕΛΒΟΥΡΝΗ
Λάβετε θέσεις!
"Περιμένετε το αναπάντεχο" είναι το σλόγκαν της Φόρμουλα 1 εδώ και δεκαετίες. Ο Μίκαελ Σούμαχερ και η Φεράρι, ωστόσο, κατάφεραν να το διαψεύσουν την περυσινή χρονιά καταβαραθρώνοντας τη δημοτικότητα του ακριβότερου σπορ και κατεβάζοντας στο ναδίρ τις τηλεθεάσεις σε όλο τον κόσμο.
Το χειρότερο σενάριο για τον Μπέρνι Εκλστόουν για το φετινό πρωτάθλημα, το οποίο ξεκινά με τον αυριανό αγώνα στη Μελβούρνη είναι μία νέα επικράτηση του Γερμανού πιλότου και της κόκκινης ομάδας.
Οι μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς της Φόρμουλα 1 που προώθησε ο Εκλστόουν σε συνεργασία με τη FIA - οι μεγαλύτερες από καταβολής του πρωταθλήματος - είχαν ακριβώς αυτόν τον στόχο. Το φρενάρισμα της Φεράρι και την άνοδο του συναγωνισμού.
Ο Ραλφ Σούμαχερ θεωρεί πως οι αλλαγές στους κανονισμούς είναι τέτοιες, ώστε για πρώτη φορά δεν μπορεί να γίνει πρόβλεψη για τον οδηγό που θα επικρατήσει αύριο στη Μελβούρνη.
Οι πιο απαισιόδοξοι πιστεύουν πως ο Μίκαελ Σούμαχερ θα επικρατήσει και πάλι, μόνο που θα δυσκολευτεί λίγο περισσότερο. Δύο από τις κορυφαίες ομάδες, η Γουίλιαμς και η ΜακΛάρεν, διαφωνούν πάντως με τις αλλαγές στους κανονισμούς και σε μία προσπάθεια να καταργηθούν έχουν προσφύγει στο διαιτητικό δικαστήριο, το οποίο θα εξετάσει την υπόθεση ύστερα από έναν χρόνο. Όσον αφορά τη δυναμικότητα των ομάδων, η Φεράρι παραμένει πανίσχυρη και με το νέο της μονοθέσιο, το οποίο θα εμφανιστεί στην Ίμολα τον Απρίλιο, αναμένεται να αυξήσει τη διαφορά της από τις υπόλοιπες.
Η ΜακΛάρεν φαίνεται να έχει κλείσει την ψαλίδα που τη χώριζε από την ιταλική ομάδα, ενώ η Γουίλιαμς παραμένει ερωτηματικό. Η Τογιότα αναμένεται να κάνει την έκπληξη με το νέο της μονοθέσιο που μοιάζει αρκετά στη F2002.
Να σημειωθεί, επίσης, πως τέσσερις οδηγοί κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στον μαγικό κόσμο της Φόρμουλα 1. Πρόκειται για τους Βραζιλιάνους Πιτσόνια (Τζάγκουαρ), Ντα Μάτα (Τογιότα) και τους Βρετανούς Γουίλσον (Μινάρντι) και Φίρμαν (Τζόρνταν).
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ: Παρελθόν οι ηλεκτρονικές… πατέντες
Οι σημαντικότερες αλλαγές
Καταργείται η τηλεμετρία από τα πιτ στα μονοθέσια. Έτσι, οι ομάδες δεν θα μπορούν να προλαμβάνουν τις βλάβες στους κινητήρες, στα κιβώτια ταχυτήτων και σε άλλα συστήματα του μονοθέσιου.
Καταργείται το τρίτο μονοθέσιο. Οι ομάδες "έχτιζαν" ένα μονοθέσιο ειδικά για τα προκριματικά. Τώρα θα είναι αναγκασμένες να "χτίζουν" τα μονοθέσια με προοπτική τα προκριματικά, αλλά και τον αγώνα, αφού δεν θα επιτρέπονται επεμβάσεις μετά τις κατατακτήριες δοκιμές.
Καταργούνται από το δέκατο Γκραν Πρι (βρετανικό) τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως το τράξιον κοντρόλ, το λοντς κοντρόλ και τα πλήρως αυτοματοποιημένα κιβώτια ταχυτήτων.
Στα επίσημα δοκιμαστικά του Σαββάτου, ο κάθε οδηγός θα κάνει μόνο έναν γύρο και με βάση τον χρόνο του μονοθεσίου θα παίρνει τη θέση στη σειρά εκκίνησης.
Στο εξής θα βαθμολογούνται οι οκτώ πρώτοι οδηγοί με το εξής σύστημα: 10-8-6-5-4-3-2-1.
ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ
Δύο φαβορί, ένας μνηστήρας, επτά κομπάρσοι
Δέκα ομάδες θα ριχτούν αύριο στη μάχη της πρώτης θέσης στο πρωτάθλημα της Φόρμουλας 1. Πρόκειται για τις Φεράρι, Γουίλιαμς, ΜακΛάρεν, Ρενό, Ζάουμπερ, Τζόρνταν, BAR, Τζάγκουαρ, Τογιότα και Μινάρντι. Ωστόσο, οι μόνες που έχουν πιθανότητες επιτυχίας είναι η Φεράρι και η Γουίλιαμς, ενώ τον ρόλο του αουτσάιντερ θα παίξει η ΜακΛάρεν.
Η κυριαρχία της Σκουντερία τα δύο τελευταία χρόνια ήταν από τις βασικές αιτίες για την αναδιάρθρωση των κανόνων στη Φόρμουλα 1. Το αν θα καταφέρουν οι νέοι κανονισμοί να της ανακόψουν την πορεία θα το μάθουμε μετά τους τρεις πρώτους αγώνες. Πάντως, το πραγματικό της πρόσωπο η Φεράρι θα το εμφανίσει στο τέταρτο γκραν πρι, στο Σαν Μαρίνο, όταν θα ρίξει στον αγώνα την F2003 "Τζιάνι Ανιέλι" που είναι πιο ελαφριά και πιο γρήγορη από την ανίκητη F2002.
Η Γουίλιαμς για τρίτη συνεχή χρονιά θα διαθέτει τον ισχυρότερο κινητήρα (BMW), αλλά η αξιοπιστία των ελαστικών και το σασί παραμένουν πρόβλημα. Η ΜακΛάρεν θα αγωνίζεται με τον νέο κινητήρα της Μερσεντές, τον V10, αλλά πολύ δύσκολα θα διακριθεί, λόγω των προβλημάτων που παρουσιάζει το "στήσιμο" του μονοθέσιου.