Εφημερίδα "Τα Νέα"
Ελλάδα :: Δραματοποιημένη είδηση
( οι πρώτες ελληνίδες πιλότοι μαχητικών αεροσκαφών :: 07-03-2003)
Οι πρώτες Ελληνίδες πιλότοι μαχητικών αεροσκαφών
Βράδυ, σε μια έπαυλη στην Εκάλη, σε μια γαμήλια δεξίωση με εκατοντάδες καλεσμένους - το ανφάν γκατέ της Αθήνας.
Δύο κυρίες συζητούν ανιαρά για τα νέα τους αυτοκίνητα - η σπορ BMW, η Πόρσε και η νέα κάμπριο Μερσεντές των 120.000 ευρώ εναλλάσσονται στην κουβέντα τους.
Άθελά της η Μαρία, περιμένοντας τον συνοδό της που συζητούσε με τους συζύγους των κυριών, τις άκουγε σιωπηλή.
- Εσείς, δεσποινίς, τι οδηγείτε; τη ρώτησε με συγκατάβαση μία απ' τις κυρίες για να τη βάλει στη συζήτηση.
Η Μαρία απάντησε ψύχραιμα:
- Μία Λόκχιντ Μάρτιν F-16C Block 50 Plus, αξίας 35 εκατ. δολαρίων!
Μόνες στον αέρα
Εδώ και λίγες ημέρες, η Μαρία, η "Μαρία των Γλάρων" του νέου μυθιστορήματος του Νίκου Κυριαζή, δεν είναι μόνη στους αιθέρες. Η 20χρονη Αθανασία-Μαρία Τερζοπούλου από το Αιτωλικό και η 18χρονη Αικατερίνη Κουσκοβίτη από τα Φάρσαλα είναι οι πρώτες Ελληνίδες πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας που ξεκίνησαν ήδη πτήσεις μόνες από το Τατόι με στρατιωτικά αεροσκάφη - "σόλο" κατά την αεροπορική ορολογία.
Η αναγγελία των "σόλο" πτήσεων - του "βαπτίσματος του πυρός" για έναν ιπτάμενο - έγινε από τον υφυπουργό Άμυνας κ. Λουκά Αποστολίδη κατά την παρουσίαση του προαναφερθέντος βιβλίου, η ηρωίδα του οποίου είναι η πρώτη Ελληνίδα πιλότος μαχητικού αεροσκάφους, παρουσία των πρώην και νυν επικεφαλής της Σχολής Ικάρων, κ.κ. Ε. Γεωργούση και Λ. Αδάμ.
"Επιτέλους, τα κατάφερα!", ήταν οι πρώτες λέξεις της Αθανασίας - Μαρίας μόλις το αεροσκάφος της, ένα Τ-41 τροχοδρόμησε στο Τατόι και έβγαλε την κάσκα της πρώτη. Μόνη στους αιθέρες, μπόρεσε να αισθανθεί το όραμα της Μαρίας "ν' ανασαίνεις φως, ουρανό και ελευθερία!".
Αρχηγός ήδη της τάξης της στη Σχολή Ικάρων η Αθανασία - Μαρία άφησε τον περασμένο Σεπτέμβριο τη Σχολή Τεχνικών Υπαξιωματικών (ΣΤΥΑ) για να δώσει εισαγωγικές εξετάσεις. Άφησε μια έτοιμη καριέρα, τόλμησε και πέτυχε. Στο Τμήμα Ιπταμένων της Σχολής Ικάρων οι γυναίκες μπήκαν για πρώτη φορά φέτος - συνολικά 9. Οι τρεις από αυτές δεν θέλησαν να συνεχίσουν ως ιπτάμενες για διάφορους λόγους. Μία δεν ήθελε τελικά να γίνει ιπτάμενη και έγινε μηχανικός. Οι άλλες δύο διαπίστωσαν ότι δεν τους άρεσε εν γένει η στρατιωτική ζωή και εγκατέλειψαν… Από τις υπόλοιπες έξι δοκιμάστηκαν σε "σόλο" πτήσεις 25 ωρών οι τρεις πρώτες και πέτυχαν οι δύο, οι οποίες και συνεχίζουν. Τις επόμενες εβδομάδες αρχίζουν τα τεστ "σόλο" πτήσεων και οι άλλες τρεις.
Ο δρόμος είναι ακόμα δύσκολος: τα επόμενα έτη θα περάσουν στα νέα εκπαιδευτικά Τ-6Α και μετά στα αεριωθούμενα Τ-2Ε - για να έρθουν, μετά την ορκωμοσία τους ως ανθυποσμηναγών, τα C-130, τα C-27, τα F-16, τα Μιράζ 2000-5…