Εφημερίδα "Μακεδονία"
Κλειστός για δέκα μήνες θα παραμείνει ο δρόμος που οδηγεί προς το Ωραιόκαστρο λόγω εργασιών κατασκευής ανισόπεδου κόμβου στη διασταύρωση της οδού Λαγκαδά με την οδό Θεσσαλονίκης-Ωραιοκάστρου. Η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διακοπεί στο τμήμα του δρόμου από τη διασταύρωση της Λαγκαδά μέχρι το ύψος της εξωτερικής περιφερειακής οδού (Εγνατία οδός) και θα διεξάγεται μέσω παρακαμπτήριων με τη βοήθεια ειδικών πινακίδων που έχουν ήδη τοποθετηθεί.
Πάντως οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι στην περιοχή αναμένεται να ταλαιπωρηθούν. Σήμερα στο Ωραιόκαστρο κατοικούν περισσότεροι από 30.000 πολίτες, ενώ στο Βιοτεχνικό Πάρκο της περιοχής λειτουργούν περίπου 2.500 επιχειρήσεις.
"Ο ανισόπεδος κόμβος θα έχει όλες τις κινήσεις, προς Ωραιόκαστρο, προς Καβάλα, προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, και θα συνδέεται και με το παράπλευρο οδικό δίκτυο. Η θεμελίωση της γέφυρας έχει γίνει και θα ακολουθήσουν οι εργασίες ανύψωσης", επισήμανε ο Νίκος Γκέκας, τμηματάρχης συγκοινωνιών της διεύθυνσης Ελέγχου και Κατασκευής Έργων (ΔΕΚΕ) της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Η κατασκευή του κόμβου εντάσσεται σε εργολαβία της ΔΕΚΕ, που περιλαμβάνει και τη διαπλάτυνση της Λαγκαδά, από το ύψος της αερογέφυρας Σταυρούπολης μέχρι τη στροφή Ωραιοκάστρου, σε μήκος 1,5 χλμ. Το συνολικό κόστος του ανισόπεδου κόμβου με τη διαπλάτυνση προϋπολογίστηκε στα 20 εκατ. ευρώ, ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου υπολογίζεται στο πρώτο εξάμηνο του 2007.
Στις 14 Ιουλίου η δημοπράτηση
Εξάλλου στην τελική ευθεία εισέρχεται το έργο της διαπλάτυνσης του κεντρικού δρόμου Θεσσαλονίκης-Ωραιοκάστρου, από τον υπό κατασκευή ανισόπεδο κόμβο μέχρι τα όρια του Ωραιοκάστρου. Η δημοπράτηση του έργου αναμένεται να γίνει στις 14 Ιουλίου και η εγκατάσταση του εργολάβου τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Το "πράσινο φως" για τη δημοπράτηση του έργου έδωσε ο γ.γ. της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Γιώργος Τσιότρας, ο οποίος ενέκρινε τα σχετικά τεύχη. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 16.670.000 ευρώ, θα υλοποιηθεί από τη νομαρχία Θεσσαλονίκης με εγκεκριμένο προϋπολογισμό από το ΠΕΠ 11.300.000 ευρώ, ενώ θα διατεθούν 5.370.000 ευρώ από εθνικούς πόρους για την κάλυψη πρόσθετων αναγκών σε απαλλοτριώσεις.
Ο σχεδιασμός προβλέπει την κατασκευή οδικής αρτηρίας μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με κεντρική νησίδα πλάτους δύο μέτρων και πεζοδρόμια πλάτους επίσης δύο μέτρων.
"Η διαπλάτυνση του δρόμου Θεσσαλονίκης-Ωραιοκάστρου αποτελούσε επί σειρά ετών πάγιο αίτημα τόσο της δημοτικής αρχής όσο και του συνόλου των κατοίκων του Ωραιοκάστρου. Όλοι μαζί δώσαμε τον αγώνα και τον κερδίσαμε. Με τις αποφάσεις της σημερινής ηγεσίας της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της νομαρχίας δικαιώνονται επιτέλους οι διεκδικήσεις μιας ολόκληρης δεκαετίας", τόνισε ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου Νίκος Μπάτος.