Εφημερίδα "Μακεδονία"
16.500 παράπονα στο ΚΕΠΚΑ
Αυξημένες κατά 5% ήταν οι καταγγελίες το 2005 - Πρώτη στη λίστα αφορά το χαράτσι της νομαρχίας Χαλκιδικής
Συνολικά 16.464 καταγγελίες έφτασαν το 2005 στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), αριθμός αυξημένος κατά 5% σε σύγκριση με τις 15.680 καταγγελίες του 2004. Τα πρωτεία κατέχει το χαράτσι της νομαρχίας Χαλκιδικής (16,09% των καταγγελιών) και ακολουθούν τα παράπονα για τράπεζες (13,69%).
Όπως εξηγούν οι υπεύθυνοι του ΚΕΠΚΑ, το μεγαλύτερο ποσοστό των καταγγελιών (99,31%) επιλύθηκε προς όφελος των καταναλωτών, μετά την παρέμβασή του στους προμηθευτές. Από το υπόλοιπο 0,69%, ποσοστό 0,28% παραπέμφθηκε στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού της νομαρχίας Θεσσαλονίκης, όπου κερδήθηκαν όλες οι υποθέσεις που συζητήθηκαν.
Το 2005 το ΚΕΠΚΑ δέχτηκε και αρκετές καταγγελίες για το φυσικό αέριο. Για το λόγο αυτό δημιούργησε νέα κατηγορία. Το γεγονός αυτό, λένε οι υπεύθυνοι, καταδεικνύει την ανάγκη θεσμοθέτησης χάρτη υποχρεώσεων προς τους καταναλωτές, ώστε να εξαλειφθούν τα προβλήματα στις συναλλαγές τους.
«Μη διστάζετε να καταγγείλετε»
«Πρέπει να τονίσουμε ότι στις περιπτώσεις στις οποίες παρενέβη το ΚΕΠΚΑ οι καταναλωτές αρχικά προσπάθησαν να επιλύσουν μόνοι τους τη διαφορά τους με τους προμηθευτές και αφού αντιμετώπισαν την άρνηση, απευθύνθηκαν σε μας», εξηγεί η γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ Ευαγγελία Κεκελέκη. Η ίδια προτρέπει τους καταναλωτές να μη διστάζουν να καταγγέλλουν αυτά που τους συμβαίνουν στις καθημερινές αγορές και συναλλαγές τους: «Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών και των παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Για αυτό ζητούμε από όλους τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν με το ΚΕΠΚΑ στο γνωστό τηλέφωνο 2310 233 333. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία στην αγορά και καταγγέλλουν τα στραβά στο ΚΕΠΚΑ, τα αποτελέσματα είναι θεαματικά» υπογραμμίζει η κ. Κεκελέκη.