Εφημερίδα "Μακεδονία"
Ρατσιστές απέναντι στους ηλικιωμένους είναι αρκετοί ιδιοκτήτες καφετεριών στην πλατεία Αριστοτέλους, αφού δεν τους επιτρέπουν να πιουν καφέ.
Για το θέμα μάλιστα η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης διενεργεί προκαταρκτική εξέταση έπειτα από καταγγελία του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτή (ΚΕΠΚΑ).
Σύμφωνα με τις καταγγελίες που έγιναν στο ΚΕΠΚΑ, οι εν λόγω καφετερίες ακολουθούν το ίδιο σύστημα "απώθησης" των ηλικιωμένων.
Οι ιδιοκτήτες τους τοποθετούν πάνω στα περισσότερα τραπεζάκια καρτελάκια με την ένδειξη "ρεζερβέ". Όταν κάποιοι ηλικιωμένοι πηγαίνουν να καθίσουν σε ένα από τα τραπεζάκια με σκοπό να πιουν έναν καφέ ή αναψυκτικό, ο σερβιτόρος τους ενημερώνει ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμες καρέκλες, με την πρόφαση ότι κάποιοι πελάτες του καταστήματος δέσμευσαν τηλεφωνικά τα τραπεζάκια. Δεν συμβαίνει το ίδιο όμως με τα άτομα νεαρής ηλικίας που επισκέπτονται τις καφετερίες, για τα οποία υπάρχουν πάντα ελεύθερες θέσεις.
Οι ιδιοκτήτες των καφετεριών διαμορφώνουν, σύμφωνα με τις αναφορές, ακόμη και τη χωροταξική κατανομή των πελατών τους. "Τις νεαρές και εμφανίσιμες κοπέλες τις δίδουν τραπέζι σε περίοπτη θέση", περιγράφει ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ Νίκος Τσεμπερλίδης. "Έπειτα από καταγγελίες πολιτών, επισκεφτήκαμε σκοπίμως μία από τις καφετερίες. Είμαστε μια παρέα με άτομα μεγάλης ηλικίας. Μας είπε ο σερβιτόρος ότι τα τραπέζια είναι 'ρεζερβέ'. Όταν ρωτήσαμε από ποιους, τότε μας απάντησε ότι τα 'έκλεισαν' υπάλληλοι που εργάζονται σε γραφεία των γύρω οικοδομών. Ήταν τέσσερις μετά το μεσημέρι και οι υπάλληλοι είχαν σχολάσει", λέει ο κ. Τσεμπερλίδης και προσθέτει ότι "κάναμε αναφορά στην αστυνομία, η οποία, σε έρευνα που διενήργησε, διαπίστωσε ότι πράγματι γίνεται επιλογή πελατών. Το θέμα έφτασε στην Εισαγγελία, όπου κληθήκαμε και δώσαμε κατάθεση. Είναι σε εξέλιξη η εξέταση της υπόθεσης από τον εισαγγελέα".
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΟ ΚΕΠΚΑ
Διπλές τιμές σε σούπερ μάρκετ
Αυξημένος κατά 5% είναι ο αριθμός των καταγγελιών - παραπόνων που δέχθηκε από καταναλωτές το ΚΕΠΚΑ σε όλη τη διάρκεια του 2005, σε σχέση με το 2004. Συγκεκριμένα το 2005 έγιναν 16.464 καταγγελίες, ενώ το 2004 ο αριθμός των καταγγελιών ήταν 15.680.
Ιδιαίτερη είναι η περίπτωση των καταγγελιών για σούπερ μάρκετ, οι οποίες έφθασαν στις 648. "Οι περισσότερες αφορούσαν σούπερ μάρκετ που είχαν διαφορετικές τιμές στα ράφια και διαφορετικές τιμές περασμένες στην ταμειακή μηχανή. Επίσης, είχαμε αναφορές για ληγμένα προϊόντα, για προϊόντα που, ενώ ήταν σε προσφορά δύο και τρία μαζί, πωλούνταν μεμονωμένα", σύμφωνα με τον κ. Τσεμπερλίδη.
Για τις περιπτώσεις αυτές, βεβαιώθηκαν παραβάσεις από τη διεύθυνση Υγιεινής και οι υπεύθυνοι παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα, αλλά "αρκετές φορές ο υγειονομικά υπεύθυνος του καταστήματος, εάν έχει λευκό ποινικό μητρώο απαλλάσσεται. Επίσης, πολλές παραβάσεις, που είναι πλημμελήματα, παραγράφηκαν με την τελευταία απόφαση του υπουργείου δικαιοσύνης για αποσυμφόρηση των δικαστηρίων", όπως αναφέρει ο κ. Τσεμπερλίδης.