Μελέτες 

Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας του Κ.Ε.Γ. και Πιστοποιητικά Ελληνομάθειας Άλλων Φορέων (2006) 

 

Πρόλογος

Η εργασία αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των ερευνητικών δραστηριοτήτων του Τμήματος Στήριξης και Προβολής της Ελληνικής Γλώσσας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Σκοπός της είναι να παρουσιάσει τη δομή και το περιεχόμενο των τεσσάρων επιπέδων του πιστοποιητικού επάρκειας της ελληνομάθειας (στο εξής ΠΕΕ) του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (στο εξής ΥπΕΠΘ)-Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (στο εξής ΚΕΓ) και να επιχειρήσει να τα συγκρίνει και να τα αντιστοιχίσει με τη δομή και το περιεχόμενο των επιπέδων τεσσάρων πιστοποιητικών γλωσσομάθειας που παρέχονται από ξένους φορείς.

Η σύγκριση και η αντιστοίχιση/συσχέτιση των αναλυτικών προγραμμάτων (στο εξής ΑΠ) των τεσσάρων πιστοποιητικών με το ΠΕΕ προέκυψε από την ανάγκη να δοθούν απαντήσεις σε συχνά ερωτήματα ενδιαφερομένων -διδασκόντων, υποψηφίων αλλά και φορέων- που επιθυμούν να γνωρίζουν την αντιστοιχία ανάμεσα στα πιστοποιητικά ελληνομάθειας ξένων φορέων και του ΠΕΕ.

Τα αναλυτικά εξεταστικά προγράμματα πιστοποίησης ελληνομάθειας που παρουσιάζονται είναι: α. το GCSE (2001), β. το GCE (1999), γ. το πιστοποιητικό γλωσσομάθειας του Diplomatic Service Language Allowance Examinations (1995) (στο εξής DSLAE) της Μ. Βρετανίας (για διπλωμάτες) και δ. το γαλλικό Baccalaureat (2002). Τα συγκεκριμένα πιστοποιητικά ελληνομάθειας πιθανότατα δεν είναι τα μόνα που εκδίδονται από ξένους φορείς εκτός Ελλάδας και επομένως η αναζήτηση και άλλων πιστοποιητικών ελληνομάθειας αυτού του τύπου συνεχίζεται.

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε στην ολοκλήρωση αυτής της εργασίας οφείλονται αφενός στο ότι τα ΑΠ των συγκεκριμένων πιστοποιητικών δεν είναι ιδιαίτερα λεπτομερή και αφετέρου στο ότι οι διαφορές που παρουσιάζουν στη δομή, στους στόχους κάθε επιπέδου (αν υπάρχει κλίμακα επιπέδων) και στο κοινό στο οποίο απευθύνονται δυσχεραίνουν τη σύγκριση τους και την αντιστοίχισή/συσχέτισή τους με τα επίπεδα του ΠΕΕ. Ωστόσο, προσπαθήσαμε, μέσα από τις πληροφορίες που είχαμε στη διάθεσή μας και την προσεκτική μελέτη τους, να καταλήξουμε σε συμπεράσματα, τα οποία θέλουμε να πιστεύουμε ότι δίνουν απαντήσεις σε σχετικά ερωτήματα ενδιαφερομένων.

Θεσσαλονίκη, Ιούνιος 2006

Νιόβη Αντωνοπούλου
Βίκυ Παναγιωτίδου

Τελευταία Ενημέρωση: 16 Ιούν 2010, 10:27