Διδασκαλία-Εκπαίδευση

Εργαστήριο Αρχαιομάθειας 

Φύλλο εργασίας αριθμ. 20 

Σύνταξη-επιμέλεια: Ιωάννης Κονδυλόπουλος

Κείμενο: ΞΕΝΟΦΩΝ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ 7.1.39-7.1.40
Γραμματική: Δοτική (πληθυντικού πτωτικών) | Προστακτική (β΄ ενικό)
Συντακτικό: Μετοχές (ανάλυση) | Συνοχή κειμένου - Σύνδεση προτάσεων
Λεξιλογικά: Σημασιολογική εξέλιξη λέξεων | Συνθετική έκταση
Ερμηνευτικά: ΞΕΝ Ελλ 7.1.39-7.1.40 (κατανόηση-ερμηνεία)

Κείμενο

ΞΕΝΟΦΩΝ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ 7.1.39-7.1.40

(Απόσπασμα από την ενότητα ΞΕΝ Ελλ 7.1.33-7.1.40)

[7.1.39] Ὡς δὲ οἱ Θηβαῖοι συνεκάλεσαν ἀπὸ τῶν πόλεων ἁπασῶν
ἀκουσομένους τῆς παρὰ βασιλέως ἐπιστολῆς, καὶ ὁ Πέρσης
ὁ φέρων τὰ γράμματα δείξας τὴν βασιλέως σφραγῖδα ἀνέγνω
τὰ γεγραμμένα, οἱ μὲν Θηβαῖοι ὀμνύναι ταῦτα ἐκέλευον
βασιλεῖ καὶ ἑαυτοῖς τοὺς βουλομένους φίλους εἶναι, οἱ δὲ
ἀπὸ τῶν πόλεων ἀπεκρίναντο ὅτι οὐκ ὀμούμενοι ἀλλ' ἀκουσό-
μενοι πεμφθείησαν· εἰ δέ τι ὅρκων δέοιντο, πρὸς τὰς πόλεις
πέμπειν ἐκέλευον. ὁ μέντοι Ἀρκὰς Λυκομήδης καὶ τοῦτο
ἔλεγεν, ὅτι οὐδὲ τὸν σύλλογον ἐν Θήβαις δέοι εἶναι, ἀλλ'
ἔνθα ἂν ᾖ ὁ πόλεμος. χαλεπαινόντων δ' αὐτῷ τῶν Θηβαίων
καὶ λεγόντων ὡς διαφθείροι τὸ συμμαχικόν, οὐδ' εἰς τὸ
συνέδριον ἤθελε καθίζειν, ἀλλ' ἀπιὼν ᾤχετο, καὶ μετ' αὐ-
τοῦ πάντες οἱ ἐξ Ἀρκαδίας πρέσβεις. [7.1.40] ὡς δ' ἐν Θήβαις
οὐκ ἠθέλησαν οἱ συνελθόντες ὀμόσαι, ἔπεμπον οἱ Θηβαῖοι
πρέσβεις ἐπὶ τὰς πόλεις, κελεύοντες ποιήσειν κατὰ
τὰ βασιλέως γράμματα, νομίζοντες ὀκνήσειν μίαν ἑκάστην
τῶν πόλεων ἀπεχθάνεσθαι ἅμα ἑαυτοῖς τε καὶ βασιλεῖ. ἐπεὶ
μέντοι εἰς Κόρινθον πρῶτον αὐτῶν ἀφικομένων ὑπέστησαν
οἱ Κορίνθιοι, καὶ ἀπεκρίναντο ὅτι οὐδὲν δέοιντο πρὸς βασιλέα
κοινῶν ὅρκων, ἐπηκολούθησαν καὶ ἄλλαι πόλεις κατὰ ταὐτὰ
ἀποκρινόμεναι. καὶ αὕτη μὲν ἡ Πελοπίδου καὶ τῶν Θηβαίων
τῆς ἀρχῆς περιβολὴ οὕτω διελύθη.

Γραμματική

Δοτική (πληθυντικού πτωτικών) [Επίπεδο Α]

Άσκηση 1η

Να πληκτρολογήσεις στα κενά τη δοτική πληθυντικού των παρακάτω πτωτικών, όπως στο παράδειγμα:
Θηβαῖοι (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.1) Θηβαίοις

πόλεων (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.1)Έλεγχος
φέρων (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.3)Έλεγχος
δείξας (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.3)Έλεγχος
βασιλέως (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.3)Έλεγχος
ὅρκων (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.7)Έλεγχος
πάντες (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.13)Έλεγχος
πρέσβεις (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.13)Έλεγχος
ἀπιὼν (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.12)Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Προστακτική (β΄ ενικό) [Επίπεδο Α]

Άσκηση 2η

Να πληκτρολογήσεις στα κενά το β΄ ενικό πρόσωπο της προστακτικής (στον χρόνο και τη φωνή που βρίσκονται οι τύποι που δίνονται παρακάτω), όπως στο παράδειγμα:
συνεκάλεσαν (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.1) συγκάλεσον

δείξας (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.3)Έλεγχος
ἀνέγνω (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.3)Έλεγχος
συνελθόντες (ΞΕΝ Ελλ 7.1.40.2)Έλεγχος
ἀφικομένων (ΞΕΝ Ελλ 7.1.40.6)Έλεγχος
ἀπεκρίναντο (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.6)Έλεγχος
δέοιντο (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.7)Έλεγχος
ἀπιὼν (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.12)Έλεγχος
ἐπηκολούθησαν (ΞΕΝ Ελλ 7.1.40.8)Έλεγχος
άποκρινόμεναι (ΞΕΝ Ελλ 7.1.40.9)Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Συντακτικό

Μετοχές (ανάλυση) [Επίπεδο Β]

Άσκηση 3η

Να αξιοποιήσεις τις ερωτήσεις που ακολουθούν, για να αναλύσεις τη μετοχή ἀκουσομένους (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.2) σε δευτερεύουσα πρόταση.

Φυσικά, είναι δυνατόν να πληκτρολογήσεις αμέσως την ορθή απάντηση στην άσκηση 3.5.

Άσκηση 1η

Να επιλέξεις τι είδους είναι η μετοχή:

Επιθετική
Κατηγορηματική
Τροπική (Επιρρηματική)
Tελική (Επιρρηματική)
Αιτιολογική (Επιρρηματική)
Υποθετική (Επιρρηματική)
Εναντιωματική (Επιρρηματική)
Χρονική (Επιρρηματική)
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 2η

Να επιλέξεις τον σύνδεσμο με τον οποίο θα εισαχθεί η δευτερεύουσα πρόταση στην οποία θα αναλυθεί η μετοχή.

ὅτε
ἵνα
ἐπεὶ
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 3η

Να βρεις το (υπάρχον ή εννοούμενο) υποκείμενο της μετοχής, ώστε να καθορίσεις το πρόσωπο και τον αριθμό του ρήματος της δευτερεύουσας πρότασης που θα σχηματίσεις. Να επιλέξεις σε τι αριθμό πρέπει να τεθεί το ρήμα:

ΕΝΙΚΟ
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ
ΈλεγχοςΑπάντηση

Άσκηση 4η

Να επιλέξεις τον τύπο στον οποίο θα τεθεί το ρήμα της πρότασης:

ἀκούσωσι
ἀκούσοιεν
ἀκούσονται
ἀκούουσι
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 5η

Με βάση τα παραπάνω, να πληκτρολογήσεις στο παρακάτω κενό την πρόταση στην οποία αναλύεται η μετοχή.

01. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
ΒοήθειαΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 4η

Να αξιοποιήσεις τις ερωτήσεις που ακολουθούν, για να αναλύσεις τη μετοχή γεγραμμένα (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.4) σε δευτερεύουσα πρόταση.
Φυσικά, είναι δυνατόν να πληκτρολογήσεις αμέσως την ορθή απάντηση στην άσκηση 4.5.

Άσκηση 1η

Να επιλέξεις τι είδους είναι η μετοχή:

Επιθετική
Κατηγορηματική
Τροπική (Επιρρηματική)
Tελική (Επιρρηματική)
Αιτιολογική (Επιρρηματική)
Υποθετική (Επιρρηματική)
Εναντιωματική (Επιρρηματική)
Χρονική (Επιρρηματική)
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 2η

Να επιλέξεις τον τρόπο με τον οποίο θα εισαχθεί η δευτερεύουσα πρόταση στην οποία θα αναλυθεί η μετοχή:

ὅ,τι
ΈλεγχοςΑπάντηση

Άσκηση 3η

Να βρεις το (υπάρχον ή εννοούμενο) υποκείμενο της μετοχής, ώστε να καθορίσεις τον αριθμό του ρήματος της δευτερεύουσας πρότασης. Να επιλέξεις σε τι αριθμό πρέπει να τεθεί το ρήμα:

ΕΝΙΚΟ
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 4η

Να επιλέξεις τον τύπο στον οποίο θα τεθεί το ρήμα της πρότασης:

γέγραπται
ἐγέγραπτο
γεγραμμένα ἦσαν
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 5η

Με βάση τα παραπάνω, να πληκτρολογήσεις στο παρακάτω κενό την πρόταση στην οποία αναλύεται η μετοχή.

01. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
ΒοήθειαΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 5η

Να αξιοποιήσεις τις ερωτήσεις που ακολουθούν, για να αναλύσεις τη μετοχή δείξας (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.3) σε δευτερεύουσα πρόταση.

Φυσικά, είναι δυνατόν να πληκτρολογήσεις αμέσως την ορθή απάντηση στην άσκηση 5.5.

Άσκηση 1η

Να επιλέξεις τι είδους είναι η μετοχή.

Επιθετική
Κατηγορηματική
Τροπική (Επιρρηματική)
Tελική (Επιρρηματική)
Αιτιολογική (Επιρρηματική)
Υποθετική (Επιρρηματική)
Εναντιωματική (Επιρρηματική)
Χρονική (Επιρρηματική)
ΈλεγχοςΑπάντηση

Άσκηση 2η

Να επιλέξεις τον τρόπο με τον οποίο θα εισαχθεί η δευτερεύουσα πρόταση στην οποία θα αναλυθεί η μετοχή.

ὅτε
ἐπεὶ
ἕως
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 3η

Να βρεις το (υπάρχον ή εννοούμενο) υποκείμενο της μετοχής, ώστε να καθορίσεις τον αριθμό του ρήματος της δευτερεύουσας πρότασης. Να επιλέξεις σε τι αριθμό πρέπει να τεθεί το ρήμα της πρότασης.

ΕΝΙΚΟ
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 4η

Να επιλέξεις τον τύπο στον οποίο θα τεθεί το ρήμα της πρότασης.

δείξῃ
ἔδειξε
δείξαι
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 5η

Με βάση τα παραπάνω, να πληκτρολογήσεις στο παρακάτω κενό την πρόταση στην οποία αναλύεται η μετοχή.

01. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 6η

Να αξιοποιήσεις τις ερωτήσεις που ακολουθούν, για να αναλύσεις τη μετοχή χαλεπαινόντων (ΞΕΝ 7.1.39.10) σε δευτερεύουσα πρόταση.

Φυσικά, είναι δυνατόν να πληκτρολογήσεις αμέσως την ορθή απάντηση στην άσκηση 6.6.

Άσκηση 1η

Να επιλέξεις τι είδους είναι η μετοχή:

Επιθετική
Κατηγορηματική
Τροπική (Επιρρηματική)
Tελική (Επιρρηματική)
Αιτιολογική (Επιρρηματική)
Υποθετική (Επιρρηματική)
Εναντιωματική (Επιρρηματική)
Χρονική (Επιρρηματική)
ΈλεγχοςΑπάντηση

Άσκηση 2η

Να επιλέξεις τον τρόπο με τον οποίο θα εισαχθεί η δευτερεύουσα πρόταση στην οποία θα αναλυθεί η μετοχή:

ὅτε
ἐπεὶ
ἵνα
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 3η

Να βρεις το (υπάρχον ή εννοούμενο) υποκείμενο της μετοχής, ώστε να καθορίσεις τον αριθμό του ρήματος της δευτερεύουσας πρότασης. Να επιλέξεις σε τι αριθμό πρέπει να τεθεί το ρήμα της πρότασης:

ΕΝΙΚΟ
ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 4η

Να επιλέξεις αν θα αλλάξεις την πτώση του υποκειμένου της μετοχής κατά την ανάλυση της μετοχής σε δευτερεύουσα πρόταση.

ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 5η

Να επιλέξεις τον τύπο στον οποίο θα τεθεί το ρήμα της πρότασης.

χαλεπαίνουσι
ἐχαλέπαινον
χαλεπαίνωσι
ΈλεγχοςΒοήθειαΑπάντηση

Άσκηση 6η

Με βάση τα παραπάνω, να πληκτρολογήσεις στο παρακάτω κενό την πρόταση στην οποία αναλύεται η μετοχή.

01. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Συνοχή κειμένου - Σύνδεση προτάσεων [Επίπεδο Β]

Άσκηση 7η

Να πληκτρολογήσεις δίπλα σε καθεμιά από τις παρακάτω περιόδους έναν αριθμό, ώστε να κατατάξεις τα γεγονότα που αναφέρονται σε αυτές, ξεκινώντας από αυτό που προηγήθηκε χρονολογικά.

Οἱ Κορίνθιοι ἀπεκρίναντο ὅτι οὐδὲν δέοιντο πρὸς βασιλέα κοινῶν ὅρκων.Έλεγχος
Οἱ ἀπὸ τῶν πόλεων ἀπεκρίναντο ὅτι οὐκ ὀμούμενοι ἀλλ' ἀκουσόμενοι πεμφθείησαν.Έλεγχος
Ὁ Πέρσης ὁ φέρων τὰ γράμματα δείξας τὴν βασιλέως σφραγῖδα ἀνέγνω τὰ γεγραμμένα.Έλεγχος
Οἱ Θηβαῖοι συνεκάλεσαν ἀπὸ τῶν πόλεων ἁπασῶν ἀκουσομένους τῆς παρὰ βασιλέως ἐπιστολῆς.Έλεγχος
Ἐπηκολούθησαν καὶ ἄλλαι πόλεις κατὰ ταὐτὰ ἀποκρινόμεναι.Έλεγχος
Οἱ Θηβαῖοι ὀμνύναι ταῦτα ἐκέλευον βασιλεῖ καὶ ἑαυτοῖς τοὺς βουλομένους φίλους εἶναι.Έλεγχος
Ἔπεμπον οἱ Θηβαῖοι πρέσβεις ἐπὶ τὰς πόλεις, ὀμνύναι κελεύοντες ποιήσειν κατὰ τὰ βασιλέως γράμματα.Έλεγχος
Ὁ Ἀρκὰς Λυκομήδης ἀπιὼν ᾤχετο, καὶ μετ' αὐτοῦ πάντες οἱ ἐξ Ἀρκαδίας πρέσβεις.Έλεγχος
ΒοήθειαΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 8η

Να επιλέξεις και να πληκτρολογήσεις στα κενά τους παρακάτω συνδέσμους ή τους εμπρόθετους προσδιορισμούς, για να συνδέσεις μεταξύ τους τις περιόδους της άσκησης 7. Κάποιοι σύνδεσμοι περισσεύουν.
ὅταν, ἵνα, ὡς, ἐπεί, εἰ, ἐάν, δέ, μετὰ δὲ ταῦτα, ἐπεὶ δέ, πρίν, ἕως, μέν, δέ, καί.

(1) _____ οἱ Θηβαῖοι συνεκάλεσαν ἀπὸ τῶν πόλεων ἁπασῶν ἀκουσομένους τῆς παρὰ βασιλέως ἐπιστολῆς (2) _____ ὁ Πέρσης ὁ φέρων τὰ γράμματα δείξας τὴν βασιλέως σφραγῖδα ἀνέγνω τὰ γεγραμμένα, οἱ (3) _____ Θηβαῖοι ὀμνύναι ταῦτα ἐκέλευον βασιλεῖ καὶ ἑαυτοῖς τοὺς βουλομένους φίλους εἶναι, οἱ (4) _____ ἀπὸ τῶν πόλεων ἀπεκρίναντο ὅτι οὐκ ὀμούμενοι ἀλλ' ἀκουσόμενοι πεμφθείησαν, ὁ (5) _____ Ἀρκὰς Λυκομήδης ἀπιὼν ᾤχετο, καὶ μετ' αὐτοῦ πάντες οἱ ἐξ Ἀρκαδίας πρέσβεις. (6) _____ ἔπεμπον οἱ Θηβαῖοι πρέσβεις ἐπὶ τὰς πόλεις, ὀμνύναι κελεύοντες ποιήσειν κατὰ τὰ βασιλέως γράμματα. (7) _____ οἱ Κορίνθιοι ἀπεκρίναντο ὅτι οὐδὲν δέοιντο πρὸς βασιλέα κοινῶν ὅρκων, ἐπηκολούθησαν καὶ ἄλλαι πόλεις κατὰ ταὐτὰ ἀποκρινόμεναι.

01. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
02. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
03. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
04. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
05. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
06. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
07. Πατήστε για πληκτρολόγησηΈλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Λεξιλογικά

Σημασιολογική εξέλιξη λέξεων [Επίπεδο Β]

Άσκηση 9η

Οι παρακάτω λέξεις χρησιμοποιούνται (αυτούσιες ή λίγο αλλαγμένες) και στη νέα ελληνική. Ωστόσο, αν αφήσεις αμετάφραστες κάποιες από αυτές, θα αλλοιώσεις το νόημα του κειμένου. Για ποιες από τις παρακάτω λέξεις πρόκειται;

συνεκάλεσαν (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.1)
ἀνέγνω (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.3)
ἀπεκρίναντο (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.6)
σύλλογον (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.9)
διαφθείρει (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.11)
συνέδριον (ΞΕΝ Ελλ 7.1.39.12)
ὑπέστησαν (ΞΕΝ Ελλ 7.1.40.6)
δέοιντο (ΞΕΝ Ελλ 7.1.40.7)
περιβολή (ΞΕΝ Ελλ 7.1.40.10)
ΈλεγχοςΑπάντηση

Συνθετική έκταση [Επίπεδο Β]

Άσκηση 10η

ὀμόσαι, ὀμνύναι αλλά συνωμότης: Να μελετήσεις το φαινόμενο της συνθετικής έκτασης στον Debrunner (ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ, παρ. 118) και να απαντήσεις στις ακόλουθες ερωτήσεις:

Βοήθεια

Άσκηση 1η

Πώς δικαιολογείται η χρήση του ω σε σύνθετα ονόματα από το ὄμνυμι, όπως το ἐξωμοσία ή το συνωμότης; Να επιλέξεις τη σωστή απάντηση:

Το ω προέρχεται από συναίρεση, δηλ. τη συνένωση του αρχικού ο του β΄συνθετικού με το προηγούμενο φωνήεν .
Το αρχικό ο του β΄ συνθετικού εκτείνεται σε ω, ιδίως στην περίπτωση που οι υπόλοιπες συλλαβές του β΄ συνθετικού είναι βραχύχρονες.
Εκτείνεται το φωνήεν της τελευταίας συλλαβής της πρόθεσης.
ΈλεγχοςΑπάντηση

Άσκηση 2η

Από τις παρακάτω λέξεις να επιλέξεις εκείνες των οποίων το αρχικό φωνήεν του β΄ συνθετικού γίνεται μακρόχρονο για τον ίδιο λόγο.

ἀγροῖκος
ἐπώνυμος
ἐπώδυνος
ἐπωφελής
σφυρήλατος
ἀνήμερος
ἐξωμοσία
συνήγορος
θεοειδής
ἀκήρατος
κατῶρυξ
ΈλεγχοςΑπάντηση

Άσκηση 3η

Να χωρίσεις τις λέξεις που επέλεξες στο προηγούμενο παράδειγμα στα συνθετικά τους και να πληκτρολογήσεις στη στήλη Α του παρακάτω πίνακα τη μορφή με την οποία εμφανίζεται το β΄ συνθετικό κατά τη σύνθεση της λέξεως και στη Β στήλη τη λέξη που αποτελεί το β΄ συνθετικό στον λημματικό της τύπο, όπως στο παράδειγμα.

-ώνυμος ὄνομα

AB
Έλεγχος
Έλεγχος
Έλεγχος
Έλεγχος
Έλεγχος
ΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Ερμηνευτικά

ΞΕΝ Ελλ 7.1.39-7.1.40 (κατανόηση-ερμηνεία) [Επίπεδο Α]

Άσκηση 11η

Να εντοπίσεις στο εξεταζόμενο απόσπασμα και να μεταφέρεις με αντιγραφή - επικόλληση την περίοδο που δείχνει σε τι αποσκοπούσαν οι ενέργειες των Θηβαίων που περιγράφονται σ' αυτό και αν τελικά ευοδώθηκαν.

Έλεγχος
ΒοήθειαΑπάντησηΒοήθεια στην πληκτρολόγηση

Άσκηση 12η

Να επιλέξεις τους ορθούς από τους παρακάτω ισχυρισμούς:

Ο πέρσης απεσταλμένος ανέπτυξε διεξοδικά τα επιχειρήματα του πέρση βασιλιά.
Οι Θηβαίοι επιθυμούσαν, με τις ευλογίες του πέρση βασιλιά, να αναλάβουν την ηγεμονία στον ελλαδικό χώρο
Οι αντιπρόσωποι των ελληνικών πόλεων στη Θήβα δέχτηκαν, από φόβο, να συμμορφωθούν προς τις υποδείξεις του πέρση βασιλιά.
Οι Αρκάδες αντιπρόσωποι, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, αποχώρησαν από τη διάσκεψη.
Οι Θηβαίοι, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν τον φόβο των υπόλοιπων Ελλήνων απέναντι στους Πέρσες, επέμειναν στις αξιώσεις τους.
Τη στάση των Κορινθίων απέναντι στις αξιώσεις των Θηβαίων μιμήθηκαν οι υπόλοιπες ελληνικές πόλεις.
ΈλεγχοςΑπάντηση