H ιδεολογική συνιστώσα της αξιολογικής προτεραιότητας της αρχαιοελληνικής έναντι της νεοελληνικής γλώσσας υπόκειται, τουλάχιστον στις παρακάτω σκοποθεσίες:
Σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος "H ελληνική γλώσσα μέσα από αρχαία, βυζαντινά και λόγια κείμενα" (γυμνάσιο):
"[…] β) H στοιχειώδης γνώση γλωσσικών στοιχείων (λεξιλογικών, γραμματικών και συντακτικών) των παλιότερων μορφών της ελληνικής γλώσσας και η σύνδεσή τους με τα αντίστοιχα της νέας ελληνικής γλώσσας με απώτερο σκοπό τον εμπλουτισμό και βαθύτερη γνώση της".
2. Σκοπός του μαθήματος της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας (λύκειο):
"Nα κατανοήσουν οι μαθητές ότι η νεοελληνική γλώσσα έχει τις ρίζες της στην αρχαία ελληνική και ότι αποτελεί εξέλιξη και συνέχειά της […]".