ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
- Κείμενο 1: Σαπιρίδου, Α. 1996. Είναι η διαπολιτισμική διδακτική μονόδρομος για το μάθημα της ξένης γλώσσας; Στο "Ισχυρές"-"ασθενείς" γλώσσες στην Ευρωπαϊκή 'Eνωση. Όψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού (Πρακτικά Ημερίδας 25 Απριλίου 1996, Θεσσαλονίκη), 175-187.
- Κείμενο 2: Σαπιρίδου, Α. 1999. Ο γλωσσικός ηγεμονισμός στη διαπολιτισμική προσέγγιση της διδασκαλίας ξένων γλωσσών και οι προεκτάσεις του.
- ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός
Το πολιτισμικό στοιχείο στο μάθημα της ξένης γλώσσας [Ε10]
Ανδρομάχη Σαπιρίδου (2001)
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- ATTIA, I. 1997. Antirassistisch oder interkulturell? Sozialwissenschaftliche Handlungskonzepte im Kontext von Migration, Kultur und Rassismus. Στο MECHERIL & THOMAS 1997, 259-285.
- BAUMAN, Z. 1998. Και πάλι μόνοι: Η ηθική μετά την αβεβαιότητα. Αθήνα: Έρασμος.
- BAUSCH ET AL. 1989. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Τübingen: Francke.
- BUTTJES, D. 1989. Landeskunde-Didaktik und landeskundliches Curriculum. Στο BAUSCHET AL. 1989, 112-119.
- CRYSTAL, D. 1997. Watching world English grow. IATFL Newsletter135: 10-11.
- FAIRCLOUGH, N. 1989. Language and Power. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.
- GERIGHAUSEN, J. & P. C. SEEL, επιμ. 1983. Interkulturelle Kommunikation und Fremdverstehen. Μόναχο: Goethe Institut.
- ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & Υ.Π.Ε.Π.Θ.1997. Η γλωσσική εκπαίδευση των ελλήνων μεταναστών στην Ευρώπη. Αθήνα.
- KEESING, R. M. 1994. Radical cultural difference: Anthropology's myth? Στο PÜTZ 1994, 3-23.
- KRUSCHE, D. 1983. Anerkennung der Fremde. Thesen zur Konzeption regionaler Unterrichtswerke. Στο GERIGHAUSEN & SEEL 1983, 361-375.
- ΜΑΡΚΟΥ, Γ. & Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ, επιμ. 1996. Προσεγγίσεις της πολυπολιτισμικότητας και η διαπολιτισμική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ, Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης.
- MECHERIL, P. & T. THOMAS, επιμ. 1997. Psychologie und Rassismus. Αμβούργο: Rowohlt.
- ΜΠΟΥΤΟΥΛΟΥΣΗ, Ε. Υπό δημοσίευση. Ο σύγχρονος ρατσισμός και η αντιμετώπιση της διαφοράς στο σχολείο.
- ΠΑΥΛΙΔΟΥ, Θ. 1996. Γλώσσες, γλωσσικές ποικιλίες και η έννοια της ισχύος. Στο "Ισχυρές" και "ασθενείς" γλώσσες στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Όψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού (Πρακτικά ημερίδας, Θεσσαλονίκη, Απρίλιος 1996), 23-33. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
- PHILLIPSON, R. 1992. Linguistic Imperialism. Οξφόρδη: Oxford University Press.
- PÜTZ, M., επιμ. 1994.Language Contact and Language Conflict. Amsterdam & Φιλαδέλφεια: Benjamins.
- ΣΑΠΙΡΙΔΟΥ, Α. 1996. Είναι η διαπολιτισμική διδακτική μονόδρομος για το μάθημα της ξένης γλώσσας; Στο "Ισχυρές" και "ασθενείς" γλώσσες στην Ευρωπαϊκή 'Eνωση: Όψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού (Πρακτικά ημερίδας, Θεσσαλονίκη, Απρίλιος 1996), 175-187. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
- ΣΑΠΙΡΙΔΟΥ, Α. 1997. Ο γλωσσικός ηγεμονισμός και το μάθημα της ξένης γλώσσας. Στο Πρακτικά 1ου Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου "Η ιδιωτική και ξενόγλωσση εκπαίδευση στην Ευρώπη: Η συμβολή της στον πολυγλωσσικό και πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της Ενωμένης Ευρώπης" (Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος 1997), 278-285. Θεσσαλονίκη: Σύλλογοι Ι.Φ.Ξ.Γ. PALSO Μακεδονίας Θράκης.
- ΣΑΠΙΡΙΔΟΥ, Α. 1999. Ο γλωσσικός ηγεμονισμός στη διαπολιτισμική προσέγγιση της διδασκαλίας ξένων γλωσσών και οι προεκτάσεις του. Στο "Ισχυρές" και "ασθενείς" γλώσσες στην Ευρωπαϊκή 'Eνωση: Όψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού (Πρακτικά διεθνούς συνεδρίου, Θεσσαλονίκη, Μάρτιος 1997), επιμ. Α. Φ. Χριστίδης, 2ος τόμ. 747-756. Θεσσαλονίκη: Κέντρο ελληνικής Γλώσσας.
- TAGUIEFF, P.-A. 1992. Die ideologischen Metamorphosen des Rassismus und die Krise des Antirassismus. Στο Das Eigene und das Fremde. Neuer Rassismus in der Alten Welt?, επιμ. U. Bielefeld, 221-268, 2η έκδ. Αμβούργο: Julius.
- TOLLEFSON, J. 1991. Planning Language, Planning Inequality. Λονδίνο & Νέα Υόρκη: Longman.
- TSUDA, Y. 1994. The diffusion of English: Ιts impact on culture and communication. Keip Communication Review 16: 49-61.
- ΧΑΝΤΙΓΚΤΟΝ, Σ. 1998. Η σύγκρουση των πολιτισμών και ο ανασχηματισμός της παγκόσμιας τάξης. Αθήνα: ΤέρζοBooks.
Τελευταία Ενημέρωση: 23 Δεκ 2024, 13:20
Βρίσκεστε εδώ: Θεωρία & Ιστορία :: Εγκυκλοπαιδικός οδηγός