ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
- Κείμενο 1: Eble, C. 1996: Slang & Sociability. In-group Language among College Students. ΤσάπελΧιλ & Λονδίνο: The University of North Carolina Press, σελ. 49-50
- Κείμενο 2: Iordanidou, A. & I. Androutsopoulos. 1997. Teenage slang in Modern Greek. Στο Greek Linguistics '95. Proceedings of the 2nd International Conference on Greek Linguistics, επιμ. G. Drachman et al.
- Κείμενο 3: Georgakopoulou, A. 1999. Doing youth in and through conversational narratives. Στο Language and ideology. Selected Papers from the 6th International Pragmatics Conference, Verschueren, J. επιμ., Antwerp: IPrA.
- Κείμενο 4: Romaine, S. 1984. The Language of Children and Adolescents,Oxford, Blackwell.
- Κείμενο 5: Eble,C. 1996. Slang & Sociability. In-group Language among College Students.ΤσάπελΧιλ & Λονδίνο: The University of North Carolina Press.
- Κείμενο 6: Androutsopoulos, J. K. 1998. Deutsche Jugendsprache: Untersuchungen zu ihren Strukturen und Funktionen, Frankfurt a.M., Peter Lang, σελ. 45-47.
- Κείμενο 7: Androutsopoulos, J. K. 1998. Deutsche Jugendsprache: Untersuchungen zu ihren Strukturen und Funktionen, Frankfurt a.M., Peter Lang, σελ. 578-581
- Κείμενο 8: Kotsinas, U.-B. 1997. Young people's language. Norm, variation and language change. Στο Stockholm Studiesin Modern Philology, N.S. 11, 109-132. Stockholm: Almqvist & Wiksell.
- Κείμενο 9: Schlobinski, P., Kohl, G. & I. Ludewigt 1993. Jugendsprache. Fiktion und Wirklichkeit. Opladen: Westdeutscher Verlag.
- Κείμενο 10: Iordanidou, A. & J. K. Androutsopoulos 1998. Medieneinstellungen zur Jugendsprache: Printmedien in Griechenland. Στο Androutsopoulos, J. K. & A. Scholz επιμ., Jugendsprache - langue des jeunes - youth language. Frankfurt a.M: Peter Lan
- Κείμενο 11: Γ. Ανδρουτσόπουλος. Γλώσσα των νέων και διδακτικοί στόχοι.
- ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός
H γλώσσα των νέων [Β9]
Γιάννης Ανδρουτσόπουλος (2001)
Κείμενο 11: Γ. Ανδρουτσόπουλος. Γλώσσα των νέων και διδακτικοί στόχοι.
Σύμφωνα με άρθρα της γερμανικής βιβλιογραφίας γραμμένα από δασκάλους, η ενασχόληση με τη ΓτΝ στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας εξυπηρετεί τους παρακάτω διδακτικούς στόχους:
- Οι μαθητές συνειδητοποιούν την ύπαρξη διαφόρων γλωσσικών ποικιλιών. Μαθαίνουν να βλέπουν τη γλώσσα όχι ως αυτόνομο οργανισμό, αλλά ως μέρος της κοινωνικο-πολιτισμικής δομής, το οποίο επιτρέπει τον συνεχή εμπλουτισμό των εκφραστικών δυνατοτήτων.
- Οι μαθητές κατανοούν ότι η χρήση της γλώσσας εξαρτάται από το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο της επικοινωνίας καθώς και από τον στόχο της κάθε γλωσσικής ενέργειας.
- Κατανοούν τη δημιουργία επικοινωνιακών παρεξηγήσεων λόγω της χρήσης διαφορετικών γλωσσικών ποικιλιών.
- Κατανοούν την σύσταση μιας ειδικής γλώσσας.
- Κατανοούν τοπικές διαφορές στη γλωσσική χρήση των νέων.
- Αντιλαμβάνονται τις κοινωνικές λειτουργίες του ιδιαίτερου νεανικού λεξιλογίου, π.χ. εκδήλώση αλληλεγγύης με τη νεανική παρέα και διαφοροποίηση από άλλες κοινωνικές ομάδες.
- Οξύνουν την κριτική αντιμετώπιση της προσωπικής τους γλωσσικής χρήσης (π.χ. καταγράφοντας και ταξινομώντας στοιχεία νεανικής γλώσσας στη γλωσσική τους έκφραση).
- Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τις δυνατότητες που μας παρέχει η γλώσσα για την διεύρυνση της προσωπικής γλωσσικής έκφρασης.
- Οξύνουν τη δημιουργική τους δύναμη και φαντασία στη διαμόρφωση της γλωσσικής χρήσης.
- Μαθαίνουν να χειρίζονται τη γλωσσική ποικιλότητα ανάλογα με την περίσταση και τον στόχο της επικοινωνίας.
- Ασκούνται στην αναγνώριση και περιγραφή γλωσσικών τύπων.
- Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν ένα λεξικό.
- Ασκούνται στην αυτόνομη συλλογή και ταξινόμηση γλωσσικού υλικού.
Τελευταία Ενημέρωση: 16 Ιούν 2010, 11:24
Βρίσκεστε εδώ: Θεωρία & Ιστορία :: Εγκυκλοπαιδικός οδηγός