ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
- Κείμενο 1: Eble, C. 1996: Slang & Sociability. In-group Language among College Students. ΤσάπελΧιλ & Λονδίνο: The University of North Carolina Press, σελ. 49-50
- Κείμενο 2: Iordanidou, A. & I. Androutsopoulos. 1997. Teenage slang in Modern Greek. Στο Greek Linguistics '95. Proceedings of the 2nd International Conference on Greek Linguistics, επιμ. G. Drachman et al.
- Κείμενο 3: Georgakopoulou, A. 1999. Doing youth in and through conversational narratives. Στο Language and ideology. Selected Papers from the 6th International Pragmatics Conference, Verschueren, J. επιμ., Antwerp: IPrA.
- Κείμενο 4: Romaine, S. 1984. The Language of Children and Adolescents,Oxford, Blackwell.
- Κείμενο 5: Eble,C. 1996. Slang & Sociability. In-group Language among College Students.ΤσάπελΧιλ & Λονδίνο: The University of North Carolina Press.
- Κείμενο 6: Androutsopoulos, J. K. 1998. Deutsche Jugendsprache: Untersuchungen zu ihren Strukturen und Funktionen, Frankfurt a.M., Peter Lang, σελ. 45-47.
- Κείμενο 7: Androutsopoulos, J. K. 1998. Deutsche Jugendsprache: Untersuchungen zu ihren Strukturen und Funktionen, Frankfurt a.M., Peter Lang, σελ. 578-581
- Κείμενο 8: Kotsinas, U.-B. 1997. Young people's language. Norm, variation and language change. Στο Stockholm Studiesin Modern Philology, N.S. 11, 109-132. Stockholm: Almqvist & Wiksell.
- Κείμενο 9: Schlobinski, P., Kohl, G. & I. Ludewigt 1993. Jugendsprache. Fiktion und Wirklichkeit. Opladen: Westdeutscher Verlag.
- Κείμενο 10: Iordanidou, A. & J. K. Androutsopoulos 1998. Medieneinstellungen zur Jugendsprache: Printmedien in Griechenland. Στο Androutsopoulos, J. K. & A. Scholz επιμ., Jugendsprache - langue des jeunes - youth language. Frankfurt a.M: Peter Lan
- Κείμενο 11: Γ. Ανδρουτσόπουλος. Γλώσσα των νέων και διδακτικοί στόχοι.
- ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός
H γλώσσα των νέων [Β9]
Γιάννης Ανδρουτσόπουλος (2001)
Κείμενο 6: Androutsopoulos, J. K. 1998. Deutsche Jugendsprache: Untersuchungen zu ihren Strukturen und Funktionen, Frankfurt a.M., Peter Lang, σελ. 45-47 ©
…Η ερευνητική βιβλιογραφία παρέχει πότε σκόρπιες ενδείξεις, πότε βάσιμα ευρήματα πάνω στις απαραίτητες συνθήκες επικοινωνίας για τη χρήση μιας ιδιαίτερης νεανικής γλώσσας. Η γενική εικόνα είναι ότι η ιδιαίτερη γλώσσα ενεργοποιείται μόνο στα πλαίσια της παρέας. Η χρήση της ΓτΝ προϋποθέτει λοιπόν συνομηλικότητα και συμμετρική κοινωνική σχέση ανάμεσα στους επικοινωνούντες. […] Οι Schlobinski, Kohl και Ludewigt (1993) παρουσιάζουν την περιγραφή των περιστάσεων χρήσης ενός παρεΐστικου στιλ ομιλίας ως ένα από τα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνάς τους. Διατυπώνουν τρεις παράγοντες με τις ακόλουθες παραμέτρους:
- α) βαθμός οικειότητας της παρέας·
- β) βαθμός δόμησης της περίστασης·
- γ) βαθμός συναισθηματικής ατμόσφαιρας.
Έτσι, μια υψηλή οικειότητα, μια μη οργανωμένη περίσταση και μια ζωντανή ατμόσφαιρα αποτελούν τις ιδανικές συνθήκες για την εμφάνιση δημιουργικών τρόπων ομιλίας και γλωσσικών παιχνιδιών. […] Ο γερμανός ερευνητής J. Schwitalla (1994) ασχολείται εκτενώς με τις περιστάσεις στις οποίες εμφανίζονται τρόποι ομιλίας χαρακτηριστικοί για μια νεανική παρέα. Τονίζει την σημασία της μη οργανωμένης περίστασης, διακρίνει συγκεκριμένα γλωσσικά συμβάντα και τύπους διαλόγου, και θεωρεί τον αριθμό των συνομιλητών ως σημαντικό παράγοντα. Ο Schwitalla γράφει: "Σε αυτές τις αβίαστες συναντήσεις οι νέοι χρησιμοποιούν διάφορους τύπους επικοινωνίας και συνομιλίας που είναι χαρακτηριστικοί για την μη οργανωμένη νεανική επικοινωνία: Χαιρετιούνται και αποχαιρετιούνται, ανταλλάσσουν πληροφορίες, κλείνουν ραντεβού, διηγούνται εμπειρίες δικές τους και άλλων, πειράζουν ο ένας τον άλλον, επιχειρηματολογούν (π.χ. σχετικά με μουσικά συγκροτήματα και δίσκους), συζητάνε σοβαρά για προβλήματα και ζητήματα λίγο-πολύ συνδεδεμένα με τον δικό τους κόσμο, και αναλογίζονται τί θέλουν να πετύχουν στο μέλλον και πώς. Σε γενικές γραμμές, όσο περισσότεροι νέοι είναι συγκεντρωμένοι […] τόσο συχνότερα χρησιμοποιούν εκφράσεις της παρέας και τόσο συχνότερα ανταλλάσσουν πειράγματα".