Μελέτες
Ανάλυση λαθών της παραγωγής γραπτού λόγου στις εξετάσεις ελληνομάθειας του ΚΕΓ
Ανάλυση λαθών (Πρώτο Μέρος)
- Πλήρης μελέτη (αρχείο PDF: 1,45Μb)
Περιεχόμενα
Πρόλογος
Εισαγωγή
Πρώτο κεφάλαιο
- Περιγραφή πληθυσμού
Δεύτερο κεφάλαιο
- 2. Συγκριτική στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων 2004 και 2005
- 2.1 Αποτελέσματα παραγωγής γραπτού λόγου ανά επίπεδο
Τρίτο κεφάλαιο
- 3. Ανάλυση λαθών
- 3.1 Μέθοδος και υλικό της έρευνας
- 3.2 Ορισμός του «λάθους» και οι δυσκολίες της έρευνας
- 3.3 Παρατηρήσεις
- 3.4 Συμπεράσματα
Τέταρτο κεφάλαιο
- 4.1 Εισαγωγή
- 4.2 Ιδιαιτερότητες του γραπτού λόγου
- 4.2.1 Τα χαρακτηριστικά του γραπτού κειμένου
- 4.2.2 Η διαδικασία συγγραφής
- 4.2.3 Καλλιέργεια της συγγραφικής ικανότητας στη δεύτερη/ξένη γλώσσα
- 4.3 Οι ιδιαιτερότητες των γραπτών των εξεταζομένων
- 4.4 Η σχέση μεταξύ των λαθών και της μητρικής γλώσσας
- 4.4.1 Κατηγορία 1η: Το άρθρο
- 4.4.2 Κατηγορία 2η και 3η: Το ουσιαστικό και το επίθετο
- 4.4.3 Κατηγορία 4η: η αντωνυμία
- 4.4.4 Κατηγορία 5η: το ρήμα
- 4.4.5 Κατηγορία 9η και 12η: ορθογραφία και λεξιλόγιο
- 4.5 Παιδαγωγικές προτάσεις εν είδει συμπερασμάτων
Πέμπτο κεφάλαιο
- 5.1 Ορισμός
- 5.2 Γραμματικές δομές
- 5.3 Φορέας σημασίας
- 5.4 Διδασκαλία της γραμματικής
- 5.5 Στάδια διδασκαλίας της γραμματικής
- 5.6 Δυσκολίες του δασκάλου κατά την παρουσίαση και εξήγηση της γραμματικής
- 5.7 Η διδασκαλία φαινομένων του ελληνικού γραμματικού φαινομένου
- 5.7.1 Ρήμα: Κλίση και σύνταξη
- 5.7.2 Κειμενικοί δείκτες
- 5.7.3 Παραγωγή λέξεων
- 5.7.4 Τα παραθετικά του επιθέτου
- 5.8 Δραστηριότητες για τη γραμματική
- 5.9 Ασκήσεις και παιχνίδια για τη διδασκαλία της γραμματικής
- 5.10 Αξιοποίηση των λαθών
- 5.11 Διδακτικές προτάσεις
- 5.11.1 Α΄ διδακτική πρόταση
- 5.11.2 Β΄ διδακτική πρόταση
- 5.11.3 Γ΄ διδακτική πρόταση
- 5.11.4 Δ΄ διδακτική πρόταση
- 5.11.5 Ε΄ διδακτική πρόταση
Βιβλιογραφία
Τελευταία Ενημέρωση: 07 Φεβ 2008, 15:43