Μελέτες 

Ανάλυση λαθών της παραγωγής γραπτού λόγου στις εξετάσεις ελληνομάθειας του ΚΕΓ 

 

Περιεχόμενα

Πρόλογος
Εισαγωγή

Πρώτο κεφάλαιο

  • Περιγραφή πληθυσμού

Δεύτερο κεφάλαιο

  • 2. Συγκριτική στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων 2004 και 2005
    • 2.1 Αποτελέσματα παραγωγής γραπτού λόγου ανά επίπεδο

Τρίτο κεφάλαιο

  • 3. Ανάλυση λαθών
    • 3.1 Μέθοδος και υλικό της έρευνας
    • 3.2 Ορισμός του «λάθους» και οι δυσκολίες της έρευνας
    • 3.3 Παρατηρήσεις
    • 3.4 Συμπεράσματα

Τέταρτο κεφάλαιο

  • 4.1 Εισαγωγή
  • 4.2 Ιδιαιτερότητες του γραπτού λόγου
    • 4.2.1 Τα χαρακτηριστικά του γραπτού κειμένου
    • 4.2.2 Η διαδικασία συγγραφής
    • 4.2.3 Καλλιέργεια της συγγραφικής ικανότητας στη δεύτερη/ξένη γλώσσα
  • 4.3 Οι ιδιαιτερότητες των γραπτών των εξεταζομένων
  • 4.4 Η σχέση μεταξύ των λαθών και της μητρικής γλώσσας
    • 4.4.1 Κατηγορία 1η: Το άρθρο
    • 4.4.2 Κατηγορία 2η και 3η: Το ουσιαστικό και το επίθετο
    • 4.4.3 Κατηγορία 4η: η αντωνυμία
    • 4.4.4 Κατηγορία 5η: το ρήμα
    • 4.4.5 Κατηγορία 9η και 12η: ορθογραφία και λεξιλόγιο
  • 4.5 Παιδαγωγικές προτάσεις εν είδει συμπερασμάτων

Πέμπτο κεφάλαιο

  • 5.1 Ορισμός
  • 5.2 Γραμματικές δομές
  • 5.3 Φορέας σημασίας
  • 5.4 Διδασκαλία της γραμματικής
  • 5.5 Στάδια διδασκαλίας της γραμματικής
  • 5.6 Δυσκολίες του δασκάλου κατά την παρουσίαση και εξήγηση της γραμματικής
  • 5.7 Η διδασκαλία φαινομένων του ελληνικού γραμματικού φαινομένου
    • 5.7.1 Ρήμα: Κλίση και σύνταξη
    • 5.7.2 Κειμενικοί δείκτες
    • 5.7.3 Παραγωγή λέξεων
    • 5.7.4 Τα παραθετικά του επιθέτου
  • 5.8 Δραστηριότητες για τη γραμματική
  • 5.9 Ασκήσεις και παιχνίδια για τη διδασκαλία της γραμματικής
  • 5.10 Αξιοποίηση των λαθών
  • 5.11 Διδακτικές προτάσεις
    • 5.11.1 Α΄ διδακτική πρόταση
    • 5.11.2 Β΄ διδακτική πρόταση
    • 5.11.3 Γ΄ διδακτική πρόταση
    • 5.11.4 Δ΄ διδακτική πρόταση
    • 5.11.5 Ε΄ διδακτική πρόταση

Βιβλιογραφία

Θεσσαλονίκη, Σεπτέμβριος 2006

Τελευταία Ενημέρωση: 07 Φεβ 2008, 15:43