Δομή των εξεταστικών δοκιμασιών
Τα επίπεδα για τα οποία χορηγείται το πιστοποιητικό στους επιτυχόντες στις σχετικές εξετάσεις ήταν τέσσερα, Επίπεδο Α΄, Επίπεδο Β΄, Επίπεδο Γ΄, Επίπεδο Δ΄,[1] και εξετάζονταν οι τέσσερις γλωσσικές δεξιότητες: κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου και παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου.
Τα εξεταστικά θέματα απευθύνονται σε κοινό με γενικές γλωσσικές ανάγκες και το περιεχόμενό τους είναι γενικού ενδιαφέροντος. Ο προσανατολισμός τους είναι επικοινωνιακός, σύστημα που θεωρείται ότι έχει περισσότερα πλεονεκτήματα από άλλα και στο οποίο δίνεται έμφαση όχι μόνο στη γραμματική ακρίβεια και ορθότητα αλλά και στην ικανότητα του εξεταζομένου να λειτουργήσει αποτελεσματικά μέσα από τη γλώσσα σε ορισμένο χώρο και σ’ ένα συγκεκριμένο γλωσσικό περιβάλλον, φιλικό ή τυπικό. Διαχωρίζονται οι δεξιότητες που εξετάζονται, διατυπώνονται με σαφήνεια ο τρόπος και το μέσο με τα οποία γίνεται η εξέταση, ο τρόπος με τον οποίο καλούνται να απαντήσουν οι εξεταζόμενοι και δηλώνεται ο αριθμός και η έκταση των αναμενόμενων ορθών απαντήσεων.
Το γραπτό μέρος της εξεταστικής δοκιμασίας του κάθε επιπέδου περιέχεται σε δύο εξεταστικά τετράδια. Το πρώτο εξεταστικό τετράδιο περιλαμβάνει τα θέματα της εξέτασης της κατανόησης του προφορικού και του γραπτού λόγου και το δεύτερο την παραγωγή γραπτού λόγου. Η εξέταση της παραγωγής προφορικού λόγου διενεργείται μετά το τέλος της γραπτής εξέτασης σε ώρα και συχνά και σε ημερομηνία, που ορίζεται από το κάθε εξεταστικό κέντρο.
Οδηγοί για τις εξετάσεις πιστοποίησης επάρκειας της ελληνομάθειας
Οδηγός για τις εξετάσεις πιστοποίησης επάρκειας της ελληνομάθειας (pdf: 565Kb)
Guide to the Examination for the Certificate of Attainment in Greek (pdf: 154Kb)
Le Guide pour les examens du certificat de connaissance de la langue grecque (pdf: 153Kb)
Der Leitfaden für die Durchführung der Prüfungen zum Nachweis von ausreichenden Griechischkenntnissen (pdf: 253Kb)
Έρευνα
Statistical Analysis for the Certificate of Attainment in Greek (2009 Administration) (pdf: 173kB)
1 Το Α΄ είναι το πρώτο και χαμηλότερο επίπεδο, ενώ το Δ΄ είναι το τελευταίο και υψηλότερο ως προς τις γνώσεις και τις γλωσσικές ικανότητες που απαιτούνται εκ μέρους των υποψηφίων.