Η βασισμένη στα κειμενικά είδη εκπαίδευση στηρίζεται αποκλειστικά, όπως εξηγεί ο Halliday, στην άποψη ότι, για να έχεις πρόσβαση σε οποιουδήποτε είδους γνώση, πρέπει να κατέχεις τους σημειωτικούς πόρους που δομούν αυτή τη γνώση. Γι' αυτό, καταλήγει, τα αναλυτικά προγράμματα πρέπει να επανασχεδιαστούν γύρω από αυτούς τους πόρους, δηλαδή τη δόμηση των κειμενικών ειδών, τη σημασιολογία του [συνεχούς] λόγου και τη λεξικογραμματική των επιπέδων ύφους που εμπλέκονται. Με το έργο που παράχθηκε για τα βασισμένα στα κειμενικά είδη αναλυτικά προγράμματα της Αυστραλίας συνδέεται το όνομα του J. R. Martin, ο οποίος ηγήθηκε του Προγράμματος για τα Σχολεία Mειονεκτούντων της Νέας Νότιας Ουαλίας. (Βλέπε επίσης: Bhatia 1993· Christie 1989α· Halliday & Martin 1993· Lemke1988· Painter & Martin 1986· Swales 1990.)