Ενότητες

Κατηγορίες

Ημερολόγιο

ΚΔΤΤΠΠΣ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Βρες
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11)

Ενημερωτικό Δελτίο

Κανάλι RSS

Πρόγραμμα διδασκαλίας της ελληνικής σε καναδούς φοιτητές και μαθητές

19 Σεπ. 2013 10:37

Διαβάζουμε στον Τύπο:
Ένα από τα γνωστότερα πανεπιστήμια της Βόρειας Αμερικής, το Σάιμον Φρέιζερ του Βανκούβερ, κάνει αυτό τον καιρό επαφές στην όμορφη κωμόπολη της Φωκίδας ώστε - ενδεχομένως και από το επόμενο καλοκαίρι - να ξεκινήσει εκεί ένα νέο πρόγραμμα διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού σε καναδούς φοιτητές και μαθητές, όχι απαραιτήτως ελληνικής καταγωγής.

Όπως εξηγεί στα «ΝΕΑ» η ακαδημαϊκός, υπεύθυνη της έδρας Ελληνικών Σπουδών Σταύρου Νιάρχου του καναδικού πανεπιστημίου, Μαρία Χάμιλτον, «έχουν γίνει συζητήσεις για το θέμα με την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία μας πρότεινε τη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων στο Γαλαξίδι για τη φιλοξενία του θερινού τμήματος διδασκαλίας ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού, σπουδές με μεγάλο ενδιαφέρον στον Καναδά. Για την εμπέδωσή τους, η επίσκεψη των φοιτητών στην Ελλάδα είναι πολύ σημαντική εμπειρία. Και η τοποθεσία αυτή είναι εξαιρετική, καθώς βρίσκεται κοντά στους Δελφούς και στην Αθήνα».
Η κυρία Χάμιλτον λέει ότι στον Καναδά υπάρχει σήμερα ενδιαφέρον για τις ελληνικές σπουδές και τον ελληνικό πολιτισμό, όχι μόνο ανάμεσα σε ελληνικής καταγωγής φοιτητές. «Για παράδειγμα, το πανεπιστήμιό μας συνεργάζεται με 16 κινεζικά πανεπιστήμια που προσφέρουν ελληνικές σπουδές με ον λάιν διδασκαλία, ενώ λίγοι φοιτητές στην έδρα Ελληνικών Σπουδών έχουν ελληνική καταγωγή!»
Γιατί όμως ενδιαφέρεται ένα καναδικό πανεπιστήμιο να ξεκινήσει νέα προγράμματα στην Ελλάδα; Δεν είναι ένα, αλλά εννέα καναδικά πανεπιστήμια που το τελευταίο διάστημα αναθερμαίνουν τις παραδοσιακά φιλικές σχέσεις ανάμεσα στα δύο μακρινά κράτη. Κίνηση που αποκτά βαρύνουσα σημασία στον καιρό της κρίσης. Επιπλέον, το ενδιαφέρον θερμαίνεται λόγω των τριών εδρών Ελληνικών Σπουδών που λειτουργούν σε ισάριθμα καναδικά πανεπιστήμια, χάρη στις δωρεές και στις υποτροφίες του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και του Ιδρύματος Ωνάση.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ. Προχθές διεξήχθη στην Αθήνα το πρώτο φόρουμ διαπανεπιστημιακής συνεργασίας μεταξύ Καναδά, Ελλάδας και Κύπρου, στο οποίο συμμετείχαν 9 καναδικά ιδρύματα που ενδιαφέρονται για διεύρυνση των διεθνών συνεργασιών τους και πάνω από 20 ελληνικά και κυπριακά πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Τα καναδικά πανεπιστήμια ήταν τα McGill University, McMaster University, OCAD University, Perimeter Institute for Theoretical Physics, Simon Fraser University, Université de Montréal, University of New Brunswick, University of Ottawa, York University. Στόχος η διεύρυνση συνεργασιών που περιλαμβάνουν προγράμματα ανταλλαγής και συμπληρωματικής κατάρτισης διδακτικού προσωπικού και φοιτητών (με σπουδές που θα αναγνωρίζονται και στα τρία κράτη), διαλέξεις, τριμηνιαία ή εξαμηνιαία προγράμματα στο εξωτερικό, προγράμματα καναδικών και ελληνικών σπουδών και συνεργασία στην έρευνα και στην ανάπτυξη.
Όπως επισήμανε ο πρέσβης του Καναδά στην Ελλάδα Ρόμπερτ Πεκ, υπάρχουν πολλοί καλοί λόγοι για ελληνικά πανεπιστήμια να συνεργαστούν με πανεπιστήμια του Καναδά. «Το 40% του διδακτικού προσωπικού στον Καναδά που έχει προσληφθεί από το 2000 και μετά έχει διεθνείς διακρίσεις. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία από τα κορυφαία προγράμματα ποιότητας σε σωστό παιδαγωγικό και ερευνητικό περιβάλλον. Ο Καναδάς εξάλλου είναι μια πολιτιστικά πολύμορφη χώρα που αγκαλιάζει διεθνείς φοιτητές και ερευνητικές συνεργασίες. Και δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τη μεγάλη, ζωντανή και δραστήρια ελληνική ομογένεια. Φοιτητές και καθηγητές από την Ελλάδα και την Κύπρο θα αισθάνονται σαν στο σπίτι τους στον Καναδά», υπογράμμισε. Τέλος, ο κ. Πεκ ευχαρίστησε το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος επειδή «προίκισε με αρκετές υποτροφίες για έλληνες φοιτητές τρία πανεπιστήμια του Καναδά ενώ χρηματοδότησε επίσης το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Σάιμον Φρέιζερ το 2009».

Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. εφημ. "Τα Νέα" http://www.tanea.gr/news/greece/article/5041652/h-ellhnikh-glwss...

19 Σεπ 2013 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0