Ενότητες

Κατηγορίες

Ημερολόγιο

ΚΔΤΤΠΠΣ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Βρες
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11)

Ενημερωτικό Δελτίο

Κανάλι RSS

Διεθνές Συνέδριο "Παιδαγωγική, Πολιτισμός, Πολιτικές: Ο Διάλογος της Εκπαίδευσης"-Αλλαγή τόπου διεξαγωγής (09-10/09/2011)

08 Σεπ. 2011 07:56

Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Παιδαγωγική, Πολιτισμός, Πολιτικές: Ο Διάλογος της Εκπαίδευσης» διοργανώνεται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών και το Διδασκαλείο «Δημήτρης Γληνός» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης. Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 9 και το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου στο ΝΟΗΣΙΣ, Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας (6ο χλμ. Οδού Θεσσαλονίκης - Θέρμης - Τ.Θ. 60330 - 570 01 Θέρμη, τηλ. 2310 483000).

http://www.noesis.edu.gr/graphics/guidemap.gif

Το Συνέδριο απευθύνεται σε φοιτητές και φοιτήτριες, σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε πανεπιστημιακούς και σε γονείς.

Στόχος του Συνεδρίου είναι η ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις αλλαγές που προβάλλονται από τη νέα παγκόσμια πραγματικότητα στα κρίσιμα θέματα που αφορούν στην Παιδαγωγική, τον Πολιτισμό και τις Πολιτικές. Τα θέματα επικεντρώνονται στον τρόπο που οι παγκόσμιες και τοπικές κρίσεις και οι μετατοπίσεις των προσεγγίσεων επηρεάζουν την παιδαγωγική και τη χάραξη πολιτικών και επαναφέρουν στο προσκήνιο κεντρικά ζητήματα κοινωνικής δικαιοσύνης, ισότητας και αλληλεγγύης σε σύγχρονα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Συγκεκριμένα θέματα:
-Η έννοια της πολιτισμικής επάρκειας και πως αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί προκειμένου να αποδομηθούν δομές και πρακτικές μέσω των οποίων οι εμπειρίες και οι ταυτότητες συγκεκριμένων ομάδων περιθωριοποιούνται στα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα

-Ο ρόλος της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη παιδαγωγικής της ένταξης

-Η προοπτική της συμμετοχής των ίδιων των παιδιών στην προσπάθεια ανάπτυξης ενταξιακής εκπαιδευτικής πολιτικής με έμφαση στα δικαιώματα και τις φωνές των παιδιών

-Η ανάγκη αναδιαμόρφωσης των ριζοσπαστικών εναλλακτικών παιδαγωγικών πρακτικών υπό το φως της τρέχουσας κρίσης
-Η διαδικασία γραμματισμού παιδιών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που στηρίζεται στη συνοικοδόμηση της γνώσης και έχει στόχο την ενδυνάμωσή τους. Ο επαναπροσδιορισμός της σχέσης εκπαιδευτικού-μαθητών/-τριών ως κριτικά εγγράμματων υποκειμένων που συνδιαμορφώνουν – και δεν υλοποιούν απλώς – τις αρχές του εκάστοτε προγράμματος

-Οι προοπτικές ένταξης παιδιών με αναπηρία στο σχολείο

-Οι προκλήσεις και η πολυπλοκότητα της ισότιμης ένταξης παιδιών Ρομά στην εκπαιδευτική διαδικασία

- Πρακτικές και στρατηγικές που δημιουργούν ενταξιακές δομές στην εκπαίδευση όλων των παιδιών.

Συμμετοχή ελεύθερη

Επικοινωνία:
Ευαγγελία Τρέσσου, Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ, Τηλ. 2310 991244, 6949 254919
Σούλα Μητακίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τηλ. 2310 991244, 6945 471016

08 Σεπ 2011 | Σχόλια 0