Σημειώσεις

Παρόλο που η στρατηγική αυτή είναι πολύ σημαντική για την κατανόηση του προφορικού λόγου, συνήθως δεν αξιοποιείται όσο θα έπρεπε στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Οι μαθητές είναι απαραίτητο να συνειδητοποιήσουν ότι το σημαντικό στις σημειώσεις είναι η κατανόηση και όχι η παραγωγή γραπτού κειμένου. Ακόμα και για τα πρώτα στάδια της εκμάθησης μιας γλώσσας είναι κατάλληλη η συγκεκριμένη άσκηση. Στα πρώτα στάδια οι μαθητές μπορούν να κρατούν σημειώσεις στην μητρική τους γλώσσα. Στη συνέχεια είναι δυνατό να χρησιμοποιούνται και οι δύο κώδικες. Σε προχωρημένα επίπεδα οι σημειώσεις μπορούν να είναι στη γλώσσα στόχο. Οι τρόποι με τους οποίους είναι δυνατό οι μαθητές να κρατήσουν σημειώσεις είναι πολλοί. Π.χ. οι ακατέργαστες σημειώσεις στις οποίες όμως είναι απαραίτητο πολύ γρήγορα μετά την ακρόαση του κειμένου να επιστρέψουν σε αυτές για να οργανώσουν τη δομή τους. Επιπλέον, ο καθηγητής μπορεί να τους δώσει στοιχεία για τις πληροφορίες που θα πρέπει να κρατήσουν σε σημειώσεις. Σχεδιαγράμματα, χάρτες κτλ. είναι καλοί τύποι ασκήσεων με τις οποίες μπορούν να κάνουν εξάσκηση οι μαθητές στην ανάπτυξη αυτής της στρατηγικής.