Εγκύκλιος του 1896 με οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων
«Συνιστώμεν προς τους διδάσκοντας να παύσωσι την μηχανικήν εκείνην εξήγησιν, εξ ης οι αθηταί ουδέν κερδίζουσιν, αλλά καταναλίσκουσιν πολύτιμον χρόνον. Τις ανάγκη υπαγορεύει τας διπλάς και τριπλάς εκείνας ατελευτήτους εξηγήσεις τας καθ' υπαγόρευσιν μάλιστα γιγνομένας; Οφείλουσι του λοιπού οι διδάσκοντες να μη αναγκάζωσι τους μαθητάς να γράφωσι εξήγησιν, αλλά αφού εξετάσωσι το προκείμενον τεμάχιον του συγγραφέως υπό την γραμματικήν και συντακτικήν έποψιν, αφού οδηγήσωσι τους μαθητάς να ερμηνεύσωσιν ακριβώς πάσας τας λέξεις του κειμένου και κατανοήσωσι τας αναγκαιοτάτας ιστορικάς ή μυθολογικάς ή αρχαιολογικάς παρατηρήσεις, να αξιώσωσι παρά των μαθητών να εξηγήσωσιν αυτό επανειλημμένως, διότι ούτω μόνον δύναται να γίνη κτήμα του μαθητού το διδαχθέν.»
«Εγκύκλιος 16780 της 7ης Νοεμβρίου 1896», Υπουργός Δ. Πετρίδης
[Βλ. Δαυίδ Αντωνίου, Τα προγράμματα της Μέσης Εκπαίδευσης (1833-1929), τ.1, Ιστορικό Αρχείο Ελληνικής Νεολαίας, Γενική Γραμματεία Νέας Γενεάς, Αθήνα 1987, σ.327-340]