6. Πώς θα μπορούσαμε να χωρίσουμε σε κατηγορίες τα κειμενικά είδη;
Ένα από τα κριτήρια ταξινόμησης των
κειμενικών ειδών θα μπορούσε να είναι το μέσοπαραγωγής και πρόσληψής τους, οπότε τα κειμενικά είδη ταξινομούνται σε:
προφορικά (π.χ. ανακοινώσεις στα μέσα μεταφοράς, εκπομπές στο ραδιόφωνο, τηλεφωνικές συνδιαλέξεις, προφορικές συνομιλίες),
γραπτά (π.χ. οδηγίες χρήσης, τυπωμένες ανακοινώσεις στα μέσα μεταφοράς, συνθήματα στον δημόσιο χώρο, άρθρα [άρθρο] στον τύπο),
ηλεκτρονικά (π.χ. ηλεκτρονικά μηνύματα, ιστοσελίδες, ιστολόγια [ημερολόγιο-προσωπικά ιστολόγια], SMS) και
πολυτροπικά, τα οποία συνδυάζουν δύο ή περισσότερους κώδικες, όπως είναι η γλώσσα, η εικόνα, η μουσική (π.χ. διαφημίσεις, χάρτες, ειδήσεις στα ΜΜΕ, εκπομπές στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση, ηλεκτρονικά μηνύματα αλληλογραφίας, ιστοσελίδες, αγορές μέσω διαδικτύου, γκράφιτι – θυμηθείτε και το παράδειγμα 2).