Οι γλωσσικές διαφορές των νεότερων γενεών από τις παλαιότερες δεν αποτελούν αποκλειστικά σημερινό φαινόμενο. Στις σύγχρονες βιομηχανικές κοινωνίες όμως, οι νέοι/ες ως κοινωνική ομάδα αποκτούν σαφέστερα χαρακτηριστικά,
· οι νέοι/ες αυξάνονται πληθυσμιακά λόγω των καλύτερων συνθηκών διαβίωσης και της μειωμένης παιδικής θνησιμότητας
· απομακρύνονται από τους γονείς και το οικογενειακό τους περιβάλλον: η τεχνολογία καταργεί πολλά από τα παλαιά επαγγέλματα και δημιουργεί καινούργια, τα οποία οι νέοι/ες καλούνται να υπηρετήσουν, με αποτέλεσμα οι γνώσεις και οι εμπειρίες των γονιών τους να μην τους επαρκούν πλέον
· η διεύρυνση της εκπαίδευσης αυξάνει σημαντικά το μορφωτικό επίπεδο των νέων
· λόγω της φοίτησης σε σχολεία, πανεπιστήμια κλπ., οι νέοι/ες περνούν περισσότερο χρόνο συναναστρεφόμενοι/ες μεταξύ τους, δημιουργώντας κοινότητες με συγκεκριμένες αξίες, κανόνες και οργάνωση·
· η γενικότερη άνοδος του βιοτικού επιπέδου συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας ισχυρής αγοράς η οποία απευθύνεται στους/στις νέους/ες και συντηρείται από αυτούς/ές, αξιοποιώντας στοιχεία της κουλτούρας τους (π.χ. ρούχα, περιοδικά, μουσική, κινηματογράφος, επικοινωνία, τρόφιμα).
Όλα αυτά δίνουν στους/στις νέους/ες την ευκαιρία να δημιουργήσουν τη δική τους, ιδιαίτερη κουλτούρα