4. Αποτελεί η διγλωσσία «πρόβλημα» για τα παιδιά;

Παλαιότερα ήταν διαδεδομένη η αντίληψη ότι η δίγλωσση ανατροφή των παιδιών τα εμποδίζει από το να μάθουν τη μία ή και τις δύο γλώσσες επαρκώς. Γι’ αυτό και οι γονείς παρακινούνταν να χρησιμοποιούν μία μόνο γλώσσα μιλώντας στα παιδιά τους.

Σύγχρονες όμως μελέτες δείχνουν εντελώς αντίθετα αποτελέσματα. Τα δίγλωσσα παιδιά κερδίζουν από την επαφή τους με δύο γλώσσες

 :
·         έχουν αυξημένη μεταγλωσσική ικανότητα, η οποία συμβάλλει σημαντικά στη σχολική επιτυχία: τα παιδιά μέσα από την εκμάθηση δύο γλωσσών μαθαίνουν πιο εύκολα πράγματα σχετικά με τη γλώσσα ως επικοινωνιακό εργαλείο, τη χρήση της, τα χαρακτηριστικά της·
·         διαθέτουν επικοινωνιακή ευαισθησία, αφού μαθαίνουν να ξεχωρίζουν από νωρίς ποια γλωσσική μορφή ταιριάζει σε κάθε περίσταση· ·         έχουν τη δυνατότητα για περισσότερες επαφές με ομιλητές/τριες που ανήκουν είτε στη δική τους κοινότητα είτε σε διαφορετικές κοινότητες· ·         χάρη στη χρήση δύο ή περισσότερων γλωσσών μπορούν να έρχονται σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς· ·         όταν μεγαλώσουν, η γνώση τους αυτή αποτελεί πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας.