2. Ποιους επικοινωνιακούς στόχους εξυπηρετούν τα συνθήματα;
- Τα συνθήματα έχουν έντονα αξιολογικό χαρακτήρα, μεταφέρουν δηλαδή τις στάσεις και τις απόψεις των δημιουργών ή/και των παραγωγών τους.
- Κύριος στόχος των συνθημάτων είναι η ιδεολογική προσέλκυση των αποδεκτών/τριών τους, δηλαδή η επίτευξη συμφωνίας με το μεταδιδόμενο μήνυμα και η προσέγγιση μεταξύ όσων ταυτίζονται με αυτό.
- Δεν είναι επομένως τυχαίο ότι αυτού του είδους τα κείμενα απαντούν σε περικείμενα όπου η πειθώ αποτελεί βασική επιδίωξη των ομιλητών/τριών.
- Έτσι, στα παραπάνω παραδείγματα, το (1) υποστηρίζει κάποιον πολιτικό που είναι υποψήφιος για πρωθυπουργός, ενώ το (2) αξιολογεί αρνητικά κάποια κυβέρνηση· τα (3) και (4) εκφράζουν ικανοποίηση για την κατάκτηση του ευρωπαϊκού κυπέλου στο ποδόσφαιρο (το 2004) και για τις ικανότητες του τότε προπονητή της Εθνικής Ελλάδας Ότο Ρεχάγκελ, ενώ τα (5) και (6) αξιολογούν θετικά τα διαφημιζόμενα προϊόντα.