Βασικός στόχος των διαφημιστικών κειμένων είναι να πείσουν τον αναγνώστη τους να αγοράσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που διαφημίζονται ή να υιοθετήσει τις απόψεις και τις στάσεις που προωθούνται
Οι διαφημίσεις, επομένως, προωθούν προϊόντα μέσω κατασκευών της πραγματικότητας, οι οποίες απευθύνονται στους αναγνώστες που καλούνται να τις συμμεριστούν
Κατά συνέπεια, τα διαφημιστικά κείμενα επιδιώκουν τη μέγιστη αποτελεσματικότητα, καθώς πρέπει σε περιορισμένο χώρο και χρόνο και με οικονομικά μέσα να ελκύσουν την προσοχή, να ευχαριστήσουν, να προβάλουν μια εικόνα της πραγματικότητας και να πείσουν για το αντικείμενο που προωθούν.