2. Ποιος είναι ο επικοινωνιακός στόχος των διαφημίσεων;

Βασικός στόχος των διαφημιστικών κειμένων είναι να πείσουν τον αναγνώστη τους να αγοράσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που διαφημίζονται ή να υιοθετήσει τις απόψεις και τις στάσεις που προωθούνται

 .
Επομένως, η διαφήμιση έχει άμεση σχέση με την πειθώ, αλλά και με την προβολή μιας ιδεολογικής οπτικής, εφόσον πολύ συχνά τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που πωλούνται διαφημίζονται μέσω της προώθησης μιας συγκεκριμένης αντίληψης για την πραγματικότητα: για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο μπορεί να διαφημίζεται μέσω της σύνδεσής του με μια γυναίκα (http://www.oneman.gr/keimena/diabasma/article1477224.ece). Στην περίπτωση αυτή, ο διαφημιστής μπορεί να προβάλει μια συγκεκριμένη αντίληψη για τον πιθανό αγοραστή του αυτοκινήτου (λ.χ. ότι είναι άντρας, ότι ελκύεται από ορισμένου είδους γυναίκες κλπ.), αλλά και ευρύτερα για την πραγματικότητα (λ.χ. ότι τα αυτοκίνητα μοιάζουν με γυναίκες, και το αντίστροφο), που αποκαλύπτει μια στερεοτυπική ή σεξιστική ιδεολογία.

Οι διαφημίσεις, επομένως, προωθούν προϊόντα μέσω κατασκευών της πραγματικότητας, οι οποίες απευθύνονται στους αναγνώστες που καλούνται να τις συμμεριστούν

 .
 
Επειδή ακριβώς οι διαφημίσεις είναι διάσπαρτες στο καθημερινό πεδίο της επικοινωνίας, ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την προσοχή των αναγνωστών. Για τον λόγο αυτό, αποσκοπούν στην προσέλκυση της προσοχής με λεκτικά ή μη λεκτικά (εικόνες, ήχους, παραγλωσσικά στοιχεία κ.ά.) μέσα. Επιπλέον, όπως φαίνεται και στην περίπτωση των αγγελιών, είναι απαραίτητη η συμπύκνωση των πληροφοριών που μεταδίδουν ώστε το μήνυμά τους να είναι πιο αποτελεσματικό. Τέλος, για να θεμελιωθεί μια θετική σύνδεση των αναγνωστών με το αντικείμενο ή την υπηρεσία που προωθείται, οι διαφημίσεις πρέπει να είναι αισθητικά ικανοποιητικές, να επιδιώκουν δηλαδή την ευχαρίστηση των αποδεκτών τους.

Κατά συνέπεια, τα διαφημιστικά κείμενα επιδιώκουν τη μέγιστη αποτελεσματικότητα, καθώς πρέπει σε περιορισμένο χώρο και χρόνο και με οικονομικά μέσα να ελκύσουν την προσοχή, να ευχαριστήσουν, να προβάλουν μια εικόνα της πραγματικότητας και να πείσουν για το αντικείμενο που προωθούν.