Κατατάξτε τα ρήματα των παρακάτω
προτάσεων στις δύο κατηγορίες της φωνής (δηλαδή σε ενεργητικά και παθητικά), με
βάση τις καταλήξεις τους και ανεξάρτητα από τη σημασία τους:
α. Έρχονται τρεις λεβέντες και του λένε από μακριά:
«Πάει, πέταξε το πουλάκι».
β. Αυτή την ιστορία την περιγράφει πολύ ωραία η γιαγιά
μου πριν κοιμηθούμε.
γ. Ο παππούς
κουράστηκε και ακούμπησε στο παράθυρο.
δ. «Βιάζομαι να λουστώ πριν έρθει ο γιος σου», της είπε
και την είδε που ταράχτηκε.
ε. «Πώς ψήλωσε έτσι αυτό το παιδί», σκέφτηκε, «θυμάσαι
πώς ήταν όταν κολυμπούσαμε το καλοκαίρι;».
στ. Αναγκάστηκε να του απαντήσει και να τον ενημερώσει για
όσα ζητούσε.
ζ. Πληροφορούμαστε ότι αντέγραφες σε όλα σχεδόν τα
διαγωνίσματα.
ΡΗΜΑΤΑ
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ |
ΡΗΜΑΤΑ
ΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ |
λένε πάει πέταξε περιγράφει ακούμπησε είπε είδε ψήλωσε κολυμπούσαμε απαντήσει ενημερώσει ζητούσε αντέγραφες |
έρχονται κοιμηθούμε κουράστηκε βιάζομαι λουστώ έρθει ταράχτηκε σκέφτηκε θυμάσαι αναγκάστηκε πληροφορούμαστε |
Κατατάξτε τα ρήματα της άσκησης 1 στις
τέσσερις κατηγορίες της διάθεσης (δηλαδή σε ενεργητικά, παθητικά, μέσα και
ουδέτερα), με βάση τη σημασιολογική σχέση τους με το υποκείμενό τους και ανεξάρτητα
από τις καταλήξεις τους.
Ενεργητικά |
Παθητικά |
Μέσα |
Ουδέτερα |
λένε πάει πέταξε περιγράφει ακούμπησε είπε είδε κολυμπούσαμε απαντήσει ενημερώσει ζητούσε αντέγραφες έρχονται έρθει σκέφτηκε |
κουράστηκε βιάζομαι ταράχτηκε αναγκάστηκε πληροφορούμαστε |
λουστώ |
κοιμηθούμε ψήλωσε θυμάσαι |